GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/2077/39343
|
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gupea_2077_39343_1.pdf | kappa | 3727Kb | Adobe PDF | ![]() View/Open |
gupea_2077_39343_5.pdf | Spikblad | 78Kb | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Print version of this publication can be ordered.
Price: 212 kr. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.
Title: | ”I svenska två vågar jag prata mer och så”. En didaktisk studie om skolämnet svenska som andraspråk |
Authors: | Economou, Catarina |
Issue Date: | 23-Sep-2015 |
University: | Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten University of Gothenburg. Faculty of Education |
Institution: | Department of Education ; Institutionen för pedagogik och didaktik |
Parts of work: | I. Gymnasietämnet svenska som andraspråk - behövs det? Licentiatuppsats i svenska med didaktisk inriktning. Lärarutbildningen, Malmö högskola 2007. II. Svenska och svenska som andraspråk i Gy11 - två jämbördiga ämnen? I: Forskning om undervisning och lärande 17 dec. 2013 III. Reading fiction in a Second Language Classroom. I: Education Inquiry Vol 6 No1 2015 IV. Flerspråkiga elevers läsning av 'Dr Glas'. I: Andersson, Peter m. fl. (red.), Mångfaldens möjligheter. Litteratur- och språkdidaktik i Norden. Nationella nätverket för svenska med didaktisk inriktning, SMDI (2014). |
Date of Defence: | 2015-10-16 |
Disputation: | Fredagen den 16 oktober 2015, kl. 13.00, BE036, Pedagogen |
Degree: | Doctor of Philosophy |
Publication type: | Doctoral thesis |
Series/Report no.: | Gothenburg Studies in Educational Sciences 374 |
Keywords: | second language learners, Swedish as a second language, exclusion pedagogy of literature |
Abstract: | This thesis takes its point of departure in recent criticism directed at the Swedish school system, especially regarding the fact that students with a foreign background do not get the same opportunities or attain the same results as Swedish-born students. The general aim of this thesis is to study and analyse multi-lingual students’ situation from a critical didactic perspective, focusing on content and teaching in Swedish as a Second Language in upper secondary school. The legitimacy of and v... more |
ISBN: | 978-91-7346-843-5 (tryckt) 978-91-7346-844-2 (pdf) |
ISSN: | 0436-1121 |
URI: | http://hdl.handle.net/2077/39343 |
Appears in Collections: | Gothenburg Studies in Educational Sciences Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |