GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession >

”I svenska två vågar jag prata mer och så”. En didaktisk studie om skolämnet svenska som andraspråk


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/39343

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_39343_1.pdfkappa3727KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_39343_5.pdfSpikblad78KbAdobe PDF
View/Open
Title: ”I svenska två vågar jag prata mer och så”. En didaktisk studie om skolämnet svenska som andraspråk
Authors: Economou, Catarina
Issue Date: 23-Sep-2015
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education ; Institutionen för pedagogik och didaktik
Parts of work: I. Gymnasietämnet svenska som andraspråk - behövs det? Licentiatuppsats i svenska med didaktisk inriktning. Lärarutbildningen, Malmö högskola 2007.

II. Svenska och svenska som andraspråk i Gy11 - två jämbördiga ämnen? I: Forskning om undervisning och lärande 17 dec. 2013

III. Reading fiction in a Second Language Classroom. I: Education Inquiry Vol 6 No1 2015

IV. Flerspråkiga elevers läsning av 'Dr Glas'. I: Andersson, Peter m. fl. (red.), Mångfaldens möjligheter. Litteratur- och språkdidaktik i Norden. Nationella nätverket för svenska med didaktisk inriktning, SMDI (2014).
Date of Defence: 2015-10-16
Disputation: Fredagen den 16 oktober 2015, kl. 13.00, BE036, Pedagogen
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
374
Keywords: second language learners, Swedish as a second language, exclusion
pedagogy of literature
Abstract: This thesis takes its point of departure in recent criticism directed at the Swedish school system, especially regarding the fact that students with a foreign background do not get the same opportunities or attain the same results as Swedish-born students. The general aim of this thesis is to study and analyse multi-lingual students’ situation from a critical didactic perspective, focusing on content and teaching in Swedish as a Second Language in upper secondary school. The legitimacy of and v... more
ISBN: 978-91-7346-843-5 (tryckt)
978-91-7346-844-2 (pdf)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/39343
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

 

 

© Göteborgs universitet 2011