GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education and Special Education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik och specialpedagogik >

Makt, kön och diskurser: En etnografisk studie om elevers aktörsskap och positioneringar i undervisningen


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/38861

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_38861_1.pdfAvhandling1425KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_38861_3.pdfOmslag till avhandlingen1584KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_38861_4.pdfSpikblad594KbAdobe PDF
View/Open

Print version of this publication can be ordered.
Price:
 212 kr. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.

Order this publication

Title: Makt, kön och diskurser: En etnografisk studie om elevers aktörsskap och positioneringar i undervisningen
Authors: Lanå, Kristina
E-mail: kristina.lana@ped.gu.se
kristina.lana@cehum.su.se
Issue Date: 26-Aug-2015
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education and Special Education ; Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Date of Defence: 2015-09-18
Disputation: Pedagogen, Kjell Härnqvistsalen, Göteborgs universitet, kl 10.00
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
371
Keywords: Swedish upper secondary education
ethnography
power relations
positioning
discourse
gender
ethnicity
Abstract: Abstract Title: Power, gender and discourse. An ethnographic study of pupils’ positioning in teaching Author: Kristina Lanå Language: Swedish with an English summary ISBN 978-91-7346-837-4 (tryckt) ISBN 978-91-7346-838-1 (pdf) ISSN: 0436-1121 Keywords: Swedish upper secondary education, ethnography, power relations, positioning, discourse, gender, ethnicity The thesis takes its point of departure in an understanding of power in the meaning of pupils’ possibilities of influenc... more
ISBN: 978-91-7346-837-4(tryckt)
978-91-7346-838-1(pdf)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/38861
Appears in Collections:Gothenburg Studies in Educational Sciences
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

 

 

© Göteborgs universitet 2011