GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Fostran i förskolan


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/38772

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_38772_1.pdfOmslag1459KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_38772_2.pdfThesis21405KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_38772_3.pdfSpikblad795KbAdobe PDF
View/Open

Print version of this publication can be ordered.
Price:
 212 kr. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.

Order this publication

Title: Fostran i förskolan
Authors: Bigsten, Airi
E-mail: airi.bigsten@ped.gu.se
Issue Date: 21-May-2015
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education, Communication and Learning ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Date of Defence: 2015-06-11
Disputation: Torsdagen den 11 juni 2015, kl. 13.15, Pedagogen, Läroverksgatan 5, Göteborgs universitet, Hus C, Lokal CE04.
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
368
Keywords: Upbringing
relational
uniqueness
order
existence
lifeworld
preschool
Abstract: Upbringing in preschool. Keywords: Upbringing, relational, uniqueness, order, existence, lifeworld, Preschool. The purpose of the current study is to generate knowledge about the preschool teacher’s incitements to action in the work they conduct around the upbringing of children, as well as how preschool teachers experience their own actions in interactions with children. The current study adopts a phenomenological lifeworld approach (Merleau-Ponty, 1962; Schütz, 1966). This approach has been... more
ISBN: 978-91-7346-831-2(tryckt)
978-91-7346-831-9 (pdf)
ISSN: 0436-1121
Description: Denna doktorsavhandling i forskarutbildningsämnet pedagogiskt arbete har genomförts inom ramen för forskarskolan i utbildningsvetenskap vid Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning, CUL, Göteborgs universitet. Doktorsavhandling nr. 46 Forskarskolan i utbildningsvetenskap, www.cul.gu.se
URI: http://hdl.handle.net/2077/38772
Appears in Collections:Gothenburg Studies in Educational Sciences
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011