GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Yrkesetik i lärarutbildning - en balanskonst


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/38771

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_38771_1.pdfthesis2976KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_38771_2.pdfAbstract346KbAdobe PDF
View/Open

Print version of this publication can be ordered.
Price:
 212 kr. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.

Order this publication

Title: Yrkesetik i lärarutbildning - en balanskonst
Authors: Cronqvist, Marita
Issue Date: 21-May-2015
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education, Communication and Learning ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Date of Defence: 2015-06-12
Disputation: Fredagen den 12 juni 2015, kl. 13.00, sal C203, Högskolan i Borås
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
369
Skrifter från Högskolan i Borås
59
Keywords: Professional ethics
teacher education
Reflective Lifeword Research (RLR)
lifeworld
phronesis
virtue ethics
Didethics
Abstract: The aim of the study is to examine and to increase the understanding of how student teachers implicitly (in action) and explicitly (through oral and written statements) express and learn professional ethics and what these expressions reveal about professional ethics. Previous research has indicated that professional ethics as phenomenon is difficult to separate and to view in the meeting between pedagogue and child. Professional ethics is often unspoken and based on personal feelings and n... more
ISBN: 978-91-7346-833-6 (tryckt)
978-91-7346-834-3 (pdf)
ISSN: 0436-1121
Description: Denna doktorsavhandling har genomförts inom ramen för forskarskolan i utbildningsvetenskap vid Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning, Göteborgs universitet. Doktorsavhandling 47.
URI: http://hdl.handle.net/2077/38771
Appears in Collections:Gothenburg Studies in Educational Sciences
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011