GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/2077/38647
|
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gupea_2077_38647_1.pdf | Spikblad | 795Kb | Adobe PDF | ![]() View/Open |
gupea_2077_38647_2.pdf | Thesis frame | 1190Kb | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Print version of this publication can be ordered.
Price: 212 kr. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.
Title: | Naturvetenskap möter etik: En klassrumsstudie av elevers diskussioner om samhällsfrågor relaterade till bioteknik |
Authors: | Berne, Birgitta |
E-mail: | birgitta.berne@ped.gu.se birgitta.berne@afh.goteborg.se |
Issue Date: | 8-May-2015 |
University: | Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten University of Gothenburg. Faculty of Education |
Institution: | Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies ; Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |
Parts of work: | 1. Berne, B. (2014). Progression in Ethical Reasoning When Addressing
Socio-scientific Issues in Biotechnology, International Journal of Science
Education, 36(17-18), 2958-2977: http://dx.doi.org/10.1080/09500693.2014.941957 2. Berne, B. (2015, inskickad till Science Education). The Impact of Peer Discussions on Students’ Arguments when Addressing Socio-scientific Issues in Biotechnology 3. Berne, B. (2015, under granskning för International Journal of Science Education). Contingency in Peer Scaffolding when Addressing Socioscientific Issues in Biotechnology. 4. Berne, B. (2015, under granskning för Nordisk Tidskrift för Allmän Didaktik). Elevers Reaktualisering av Naturvetenskapliga Begrepp i Gruppdiskussioner om Bioteknikens användning |
Date of Defence: | 2015-06-05 |
Disputation: | Fredagen den 5 juni 2015, kl 13, Pedagogen, Göteborgs universitet, Hus B, Lokal BE 036 |
Degree: | Doctor of Philosophy |
Publication type: | Doctoral thesis |
Series/Report no.: | Gothenburg Studies in Educational Sciences 367 |
Keywords: | SSIs biotechnology ethical reasoning scaffolding teacher-researcher social contructivism |
Abstract: | The aim of this thesis is to contribute to increased understanding of students’ learning from discussing different socio-scientific issues in connection to biotechnology. In the international literature there is a call for ethical issues to be incorporated within school science education. The rapid rate of development in science and technology, particularly biotechnology, with an increasing need to consider the ethical implications from these applications is the main reason behind this call. I... more |
ISBN: | 978-91-7346-829-9 (tryckt) 978-91-7346-830-5 (pdf ) |
ISSN: | 0436-1121 |
Description: | Denna doktorsavhandling i forskarutbildningsämnet Ämnesdidaktik med inriktningar har genomförts inom ramen för forskarskolan i utbildningsvetenskap vid Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning, Göteborgs universitet. Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning, CUL Forskarskolan i utbildningsvetenskap Doktorsavhandling 48 |
URI: | http://hdl.handle.net/2077/38647 |
Appears in Collections: | Gothenburg Studies in Educational Sciences Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession |