GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession >

Naturvetenskap möter etik: En klassrumsstudie av elevers diskussioner om samhällsfrågor relaterade till bioteknik


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/38647

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_38647_1.pdfSpikblad795KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_38647_2.pdfThesis frame1190KbAdobe PDF
View/Open
Title: Naturvetenskap möter etik: En klassrumsstudie av elevers diskussioner om samhällsfrågor relaterade till bioteknik
Authors: Berne, Birgitta
E-mail: birgitta.berne@ped.gu.se
birgitta.berne@afh.goteborg.se
Issue Date: 8-May-2015
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies ; Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Parts of work: 1. Berne, B. (2014). Progression in Ethical Reasoning When Addressing Socio-scientific Issues in Biotechnology, International Journal of Science Education, 36(17-18), 2958-2977: http://dx.doi.org/10.1080/09500693.2014.941957

2. Berne, B. (2015, inskickad till Science Education). The Impact of Peer Discussions on Students’ Arguments when Addressing Socio-scientific Issues in Biotechnology

3. Berne, B. (2015, under granskning för International Journal of Science Education). Contingency in Peer Scaffolding when Addressing Socioscientific Issues in Biotechnology.

4. Berne, B. (2015, under granskning för Nordisk Tidskrift för Allmän Didaktik). Elevers Reaktualisering av Naturvetenskapliga Begrepp i Gruppdiskussioner om Bioteknikens användning
Date of Defence: 2015-06-05
Disputation: Fredagen den 5 juni 2015, kl 13, Pedagogen, Göteborgs universitet, Hus B, Lokal BE 036
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
367
Keywords: SSIs
biotechnology
ethical reasoning
scaffolding
teacher-researcher
social contructivism
Abstract: The aim of this thesis is to contribute to increased understanding of students’ learning from discussing different socio-scientific issues in connection to biotechnology. In the international literature there is a call for ethical issues to be incorporated within school science education. The rapid rate of development in science and technology, particularly biotechnology, with an increasing need to consider the ethical implications from these applications is the main reason behind this call. I... more
ISBN: 978-91-7346-829-9 (tryckt)
978-91-7346-830-5 (pdf )
ISSN: 0436-1121
Description: Denna doktorsavhandling i forskarutbildningsämnet Ämnesdidaktik med inriktningar har genomförts inom ramen för forskarskolan i utbildningsvetenskap vid Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning, Göteborgs universitet. Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning, CUL Forskarskolan i utbildningsvetenskap Doktorsavhandling 48
URI: http://hdl.handle.net/2077/38647
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

 

 

© Göteborgs universitet 2011