Search
Now showing items 1-6 of 6
Elevers textskapande i en digitaliserad klassrumsmiljö
(2015)
Studien berör elevers textskapande och användningen av Informations- och kommunikations-
teknik (IKT) i skolan och hur elevers interaktion kan beskrivas i ett sådant sammanhang.
Studiens syfte är att lyfta fram forskningsresultat ...
Vad läraren och eleverna gör under fasen självständigt arbete och vilka förmågor eleverna ges möjlighet att utveckla under fasen. En kvantitativ studie om praktiken i den svenska matematikundervisningen
(2015)
This paper provides an overview of the phase independent work in the mathematics education
in Sweden for pupils at age 9-12. It examines; how much time that is spent on the phase
independent work, what the teacher does the ...
"Ta med dig boken hem!" - En kvalitativ studie om elevers upplevelser om läsläxan
(2015)
Sammanfattning
Den kvalitativa studie som gjorts baseras på en tidigare forskningsöversikt. Studien
har till syfte att lyfta elevers upplevelser av läsläxan, samt se om deras läsning
påverkas av den läsebok de har. Den ...
Demokrati, värdegrund och barnsyn - en intervjustudie om pedagogers syn på barn och det demokratiska värdegrundsarbetet i förskolan
(2015)
Bakgrund
Utifrån litteratur och tidigare forskning har vi under vår utbildning kunnat se att förskolor
brister i sitt demokrati- och värdegrundsarbete. Vi har även kunnat se att vuxnas bemötande
av barn samt deras barnsyn ...
Elevers samskapande
(2015)
Syftet med uppsatsen är att studera den verbala kommunikation som förekommer
mellan elever när de samskapar en narrativ text. I samband med detta undersöks även
elevernas reflektioner av det genomförda arbetet i par.
För ...