GUPEA >
Faculty of Fine, Applied and Performing Arts / Konstnärliga fakulteten >
Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik >

En avestetiserad skol- och lärandekultur. En studie om lärprocessers estetiska dimensioner


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/38364

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_38364_1.pdfavhandlingen1756KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_38364_2.pdfAvhandlingens bokomslag366KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_38364_3.pdfSpikblad37KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_38364_11.pdfErrata innehållsförteckning190KbAdobe PDF
View/Open
Title: En avestetiserad skol- och lärandekultur. En studie om lärprocessers estetiska dimensioner
Authors: Hansson Stenhammar, Marie-Louise
E-mail: marie-louise.hansson-stenhammar@hdk.gu.se
Issue Date: 2-Mar-2015
University: Göteborgs universitet. Konstnärliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Fine, Applied and Performing Arts
Institution: Academy of Music and Drama ; Högskolan för scen och musik
Date of Defence: 2015-03-27
Disputation: Fredagen den 27 mars 2015, kl. 10.00, Lingsalen, Högskolan för scen och musik Artisten, Fågelsången 1, Göteborg
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Art Monitor
nr: 52
Keywords: Lärprocesser,
Estetiska lärprocesser
konstens metoder
estetiskt lärande
estetik
transfereffekter
språkliga och kroppsliga aktiviteter
Tänkande
Abstract: In this dissertation teaching and learning is studied based on the concepts of arts-based learning processes and the methods of art. I discuss the ontology of arts-based learning processes in relation to arts methods and how that relationship can be related to the learning processes that are made visible in the classroom work of a 5th grade class in a Swedish Primary school. Learning and knowledge are also addressed from a sociocultural perspective and within a social constructionist ... more
ISBN: 978-91-981712-8-0
URI: http://hdl.handle.net/2077/38364
Appears in Collections:Doctoral thesis/Doktorsavhandlingar/Konstnärliga fakulteten
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik

 

 

© Göteborgs universitet 2011