GUPEA >
Faculty of Fine, Applied and Performing Arts / Konstnärliga fakulteten >
Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/2077/38364
|
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gupea_2077_38364_1.pdf | avhandlingen | 1756Kb | Adobe PDF | ![]() View/Open |
gupea_2077_38364_2.pdf | Avhandlingens bokomslag | 366Kb | Adobe PDF | ![]() View/Open |
gupea_2077_38364_3.pdf | Spikblad | 37Kb | Adobe PDF | ![]() View/Open |
gupea_2077_38364_11.pdf | Errata innehållsförteckning | 190Kb | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Title: | En avestetiserad skol- och lärandekultur. En studie om lärprocessers estetiska dimensioner |
Authors: | Hansson Stenhammar, Marie-Louise |
E-mail: | marie-louise.hansson-stenhammar@hdk.gu.se |
Issue Date: | 2-Mar-2015 |
University: | Göteborgs universitet. Konstnärliga fakulteten University of Gothenburg. Faculty of Fine, Applied and Performing Arts |
Institution: | Academy of Music and Drama ; Högskolan för scen och musik |
Date of Defence: | 2015-03-27 |
Disputation: | Fredagen den 27 mars 2015, kl. 10.00, Lingsalen, Högskolan för scen och musik Artisten, Fågelsången 1, Göteborg |
Degree: | Doctor of Philosophy |
Publication type: | Doctoral thesis |
Series/Report no.: | Art Monitor nr: 52 |
Keywords: | Lärprocesser, Estetiska lärprocesser konstens metoder estetiskt lärande estetik transfereffekter språkliga och kroppsliga aktiviteter Tänkande |
Abstract: | In this dissertation teaching and learning is studied based on the concepts of arts-based learning processes and the methods of art. I discuss the ontology of arts-based learning processes in relation to arts methods and how that relationship can be related to the learning processes that are made visible in the classroom work of a 5th grade class in a Swedish Primary school. Learning and knowledge are also addressed from a sociocultural perspective and within a social constructionist ... more |
ISBN: | 978-91-981712-8-0 |
URI: | http://hdl.handle.net/2077/38364 |
Appears in Collections: | Doctoral thesis/Doktorsavhandlingar/Konstnärliga fakulteten Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik |