GUPEA >
Faculty of Fine, Applied and Performing Arts / Konstnärliga fakulteten >
Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik >
Licentiatuppsatser / Högskolan för scen och musik >

Programmert interpretasjon. Serinetten som kilde till 1700-tallets musikalske fremførelsespraksis


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/37839

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_37839_1.pdf17043KbAdobe PDF
View/Open
Title: Programmert interpretasjon. Serinetten som kilde till 1700-tallets musikalske fremførelsespraksis
Authors: Bratsberg, Bjørn A.
Issue Date: 2014
Extent: 61 s
Publication type: licentiate thesis
Organization: Högskolan för scen och musik
Keywords: serinette
automatic organs
performance practice
Engramelle
Dom Bedos
tonotechnie
unequal notes
Abstract: In his famous treatise on organ-building, L'art du facteur d'orgues (1766-78), the French Bénédictine monk, organist and organ-builder Dom François Bédos de Celles devotes a chapter to the procedure of pinning cylinders for automatic organs. The chapter, based on the treatise La Tonotechnie by Dom Bédos' contemporary Joseph Engramelle, Dom Bédos contains detailed descriptions of basic practices of performance, including the precise nature of ornaments, articulation and notes inégales, with the a... more
URI: http://hdl.handle.net/2077/37839
Appears in Collections:Licentiatuppsatser / Högskolan för scen och musik

 

 

© Göteborgs universitet 2011