GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Licentiatuppsatser / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Förskollärares beskrivningar av barngruppsstorlekar i förskolan


Använd denna länk för att citera eller länka till detta dokument: http://hdl.handle.net/2077/37516

Bifogade filer i denna post:

Fil Beskrivning StorlekFormat
gupea_2077_37516_1.pdflicentiate thesis1431KbAdobe PDF
Visa/Öppna
Titel: Förskollärares beskrivningar av barngruppsstorlekar i förskolan
Författare: Rosenqvist, Annika
Utgivningsdatum: 2014
Omfång: 114 s
Publikationstyp: licentiate thesis
Medverkande organisation: Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Nyckelord: gruppstorlek
förskollärare
arbetsvillkor
lärmiljöer
barn
Sammanfattning: Preschool teachers’ descriptions of group size in preschool Language: Swedish Keywords: Preschool, group size, preschool teachers, working conditions, learning conditions. The aim of the study is to gain knowledge about preschool teachers’ perspectives of the impact of group size on working conditions as well as conditions created for children´s well-being, play and learning in preschool. Questions at issue are: In which contexts do preschool teachers write that the group becomes too big o... mer
Övrig beskrivning: Licentiatuppsats inom den Nationella forskarskolan för ämnesdidaktik i mångfaldens förskola. Förutsättningar och möjligheter för barns språkliga och matematiska utveckling och lärande (FoBaSM), nr 9
URI: http://hdl.handle.net/2077/37516
Samling:Licentiatuppsatser / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011