GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Licentiatuppsatser / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Förskollärares beskrivningar av barngruppsstorlekar i förskolan


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/37516

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_37516_1.pdflicentiate thesis1431KbAdobe PDF
View/Open
Title: Förskollärares beskrivningar av barngruppsstorlekar i förskolan
Authors: Rosenqvist, Annika
Issue Date: 2014
Extent: 114 s
Publication type: licentiate thesis
Organization: Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Keywords: gruppstorlek
förskollärare
arbetsvillkor
lärmiljöer
barn
Abstract: Preschool teachers’ descriptions of group size in preschool Language: Swedish Keywords: Preschool, group size, preschool teachers, working conditions, learning conditions. The aim of the study is to gain knowledge about preschool teachers’ perspectives of the impact of group size on working conditions as well as conditions created for children´s well-being, play and learning in preschool. Questions at issue are: In which contexts do preschool teachers write that the group becomes too big o... more
Description: Licentiatuppsats inom den Nationella forskarskolan för ämnesdidaktik i mångfaldens förskola. Förutsättningar och möjligheter för barns språkliga och matematiska utveckling och lärande (FoBaSM), nr 9
URI: http://hdl.handle.net/2077/37516
Appears in Collections:Licentiatuppsatser / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011