GUPEA >
Faculty of Science / Naturvetenskapliga fakulteten >
Department of Biological and Environmental Sciences / Institutionen för biologi och miljövetenskap (2012-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för biologi och miljövetenskap >

Biologisk mångfald i läroböcker i biologi


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/36821

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_36821_1.pdfKappa653KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_36821_7.pdfSpikblad40KbAdobe PDF
View/Open
Title: Biologisk mångfald i läroböcker i biologi
Authors: Ferlin, Maria
E-mail: Maria.Ferlin@hb.se
Issue Date: 17-Oct-2014
University: University of Gothenburg. Faculty of Science
Institution: Department of Biological and Environmental Sciences ; Institutionen för biologi och miljövetenskap
Parts of work: I. Ferlin, M. (2011). Biologisk mångfald i svenska läroböcker för skolår 6–9. NorDiNa, 7(1), 71–84

II. Ferlin, M. (2013). Vardagsanknytning i biologiböcker. Paideia 5, 52–61

III. Ferlin, M. & Sundberg, P. (Accepterat manuskript). Grundskoleelevers uppfattningar om begreppet art relaterade till formuleringar i läroböcker i biologi. Publiceras i NorDiNa våren 2015.

IV. Ferlin, M. (Manuskript). Connections between instances of modes in multimodal texts.
Date of Defence: 2014-11-07
Disputation: Fredagen den 7 november 2014, kl. 10.00 Föreläsningssalen, Institutionen för biologi och miljövetenskap, Medicinaregatan 18
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Keywords: Textbooks
Biological diversity
Social semiotics
Multimodality
Meaning making
Concept
Species
Species concept
Abstract: The aim of this thesis is to analyse offered meaning, that is, what and how subject content is communicated to the recipients. In this case the subject content is biological diversity and the communicative artefacts are biology books for the latter grades in the Swedish compulsory school. The four papers cover aspects of biodiversity in biology books (I), connections between biology books and the world outside school (II), the definition of the species concept and the use of the concept species ... more
ISBN: 978-91-85529-74-2
URI: http://hdl.handle.net/2077/36821
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för biologi och miljövetenskap

 

 

© Göteborgs universitet 2011