GUPEA >
Faculty of Fine, Applied and Performing Arts / Konstnärliga fakulteten >
Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik >

När musik gör skillnad – genus och genrepraktiker i samspel


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/35723

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_35723_4.pdf1670KbAdobe PDF
View/Open
Title: När musik gör skillnad – genus och genrepraktiker i samspel
Authors: Borgström Källén, Carina
E-mail: carina.borgstrom.kallen@hsm.gu.se
Issue Date: 28-Apr-2014
University: Göteborgs universitet. Konstnärliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Fine, Applied and Performing Arts
Institution: Academy of Music and Drama ; Högskolan för scen och musik
Date of Defence: 2014-05-23
Disputation: Fredagen 23 maj 2014, kl. 10.00, Lingsalen, Högskolan för scen och musik, Artisten, Fågelsången 1, Göteborg
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: ArtMonitor
47
Keywords: gender
genre practice
upper secondary school
arts programmes
social embodiment
musical action
ensemble
preparatory music education
gender relations
the heterosexual matrix
cultural capital
Abstract: The specific aim of the thesis is to highlight and problematise how gender in interplay with practice of genre is expressed and constructed in musical action. I discuss the interplay between gender and genre practice in conjunction with music education based on the empirical findings from eight ensemble groups in Swedish upper secondary arts programmes. The study has a gender theoretical framework based on social construc­ tionist and poststructuralist perspectives. The thesis deploys an ethnog... more
ISBN: 978­91­981712­2­8
URI: http://hdl.handle.net/2077/35723
Appears in Collections:Doctoral thesis/Doktorsavhandlingar/Konstnärliga fakulteten
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Högskolan för scen och musik

 

 

© Göteborgs universitet 2011