GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education and Special Education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik och specialpedagogik >

”den Andre” i lärarutbildningen – En studie om den rasifierade svenska studentens villkor i globaliseringens tid


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/35328

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_35328_1.pdfAvhandling7136KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_35328_2.pdfSpikblad696KbAdobe PDF
View/Open

Print version of this publication can be ordered.
Price:
 212 kr. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.

Order this publication

Title: ”den Andre” i lärarutbildningen – En studie om den rasifierade svenska studentens villkor i globaliseringens tid
Authors: Bayati, Zahra
Issue Date: 4-Apr-2014
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten.
University of Gothenburg. Faculty of Education.
Institution: Department of Education and Special Education ; Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Date of Defence: 2014-04-25
Disputation: Fredagen den 25 april, klockan 13.15 Kjell Härnqvistsalen, Pedagogen Hus A
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Publisher: Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis
Organization: Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Citation: Bayati, Z. (2014). ”den Andre” i lärarutbildningen. En studie om den rasifierade svenska studentens villkor i globaliseringens tid. (Doktorsavhandling, Gothenburg Studies in Educational Sciences, 352). Göteborg: Acta Universitatis Gothoburgenis. Tillgänglig: http://hdl.handle.net/2077/35328
Series/Report no.: Göteborg studies in educational sciences
352
Keywords: racial segregation, inclusion, exclusion, teacher education, non-European background, Critical Whiteness Theory, post-colonial theory, participatory research, silence
Abstract: Abstract Title: ”the Other” in teacher education – A study of the racialized Swedish student’s conditions in the era of globalization Language: Swedish with a summary in English Author: Zahra Bayati ISBN: 978-91-7346-787-2 (tryckt) ISBN: 978-91-7346-788-9 (pdf) ISSN: 0436-1121 Keywords: racial segregation, inclusion, exclusion, teacher education, non-European background, critical whiteness theory, postcolonial theory, participatory research, silence In this dissertation, the experienc... more
ISBN: 978-91-7346-788-9
978-91-7346-787-2 (tryckt) 978-91-7346-788-9 (pdf)
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/35328
Appears in Collections:Gothenburg Studies in Educational Sciences
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

 

 

© Göteborgs universitet 2011