GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Skylta med kunskap. En studie av hur barn urskiljer grafiska symboler i hem och förskola.


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/34190

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_34190_2.pdf2328KbAdobe PDF
View/Open
Title: Skylta med kunskap. En studie av hur barn urskiljer grafiska symboler i hem och förskola.
Authors: Magnusson, Maria
E-mail: maria.magnusson@lnu.se
Issue Date: 7-Nov-2013
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education, Communication and Learning ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Date of Defence: 2013-11-29
Disputation: Fredag den 29 november, kl.13.00, sal BE015 Pedagogen Hus B
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg studies in educational sciences
344
Keywords: Graphical symbols
learning
children
conceptual development
variation theory
Vygotsky
Abstract: The topic of this study is to generate knowledge about children’s understanding of graphical symbols. These forms of knowledge are prevalent in contemporary societies, for example, in the form of letters, numbers, road signs, maps, and computer icons. More specifically, in this thesis is scrutinized in detail how children develop symbolic skills and how this can be supported through educational activities. The theoretical basis of the study is variation theory (Marton & Tsui, 2004). This theory ... more
ISBN: 978-91-7346-767-4
978-91-7346-768-1
ISSN: 0436-1121
Description: Illustrationer och grafiska symboler gjorda av barn i åldrarna 4-6 år.
URI: http://hdl.handle.net/2077/34190
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011