GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Att skapa läroplan för de yngsta barnen i förskolan. Barns perspektiv och nuets didaktik


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/34089

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_34089_2.pdfThesis frame3829KbAdobe PDF
View/Open

Print version of this publication can be ordered.
Price:
 212 kr. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.

Order this publication

Title: Att skapa läroplan för de yngsta barnen i förskolan. Barns perspektiv och nuets didaktik
Authors: Jonsson, Agneta
E-mail: agneta.jonsson@hkr.se
Issue Date: 25-Oct-2013
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education, Communication and Learning ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Parts of work: Delstudie I: Nuets didaktik. Förskolans lärare talar om läroplan för de yngsta. http://hdl.handle.net/2077/24984. Delstudie II: Communication with young children in preschool: the complex matter of a child perspective. http://dx.doi.org/10.1080/03004430.2012.678488 Delstudie III: Kvalitativa skillnader i lärares kommunikation med de yngsta barnen i förskolan. (manus)
Date of Defence: 2013-11-15
Disputation: Fredagen den 15 november 2013, kl. 13.00 Aulan 07:318, Högskolan Kristianstad
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Gothenburg Studies in Educational Sciences
343
Keywords: early childhood, curriculum, preschool teacher, communication, child perspective, children’s perspectives
Abstract: This thesis takes as one point of departure the concept of the expanded curriculum where curricula encompass both the formal steering documents, as well as that which goes on within the framework of preschool education and through the actors in preschools. The overarching purpose is therefore to generate knowledge about what conditions for learning the work of teachers make possible when curricula are created in preschool settings for children aged between 1 and 3. The purpose is also to contrib... more
ISBN: 978-91-7346-765-0
978-91-7346-766-7
ISSN: 0436-1121
URI: http://hdl.handle.net/2077/34089
Appears in Collections:Gothenburg Studies in Educational Sciences
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

 

 

© Göteborgs universitet 2011