GUPEA >
School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan >
Department of Economy and Society / Institutionen för ekonomi och samhälle (2013-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för ekonomi och samhälle >

På väg mot jämställda arbetsresor? : Vardagens mobilitet i förändring och förhandling


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/32917

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_32917_1.pdfAbstract148KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_32917_2.pdfTitle page184KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_32917_3.pdfThesis14706KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_32917_4.pdfCover2991KbAdobe PDF
View/Open
Title: På väg mot jämställda arbetsresor? : Vardagens mobilitet i förändring och förhandling
Authors: Gil Solá, Ana
E-mail: ana.gilsola@geography.gu.se
Issue Date: 24-Sep-2013
University: Göteborgs universitet. Handelshögskolan
Institution: Department of Economy and Society ; Institutionen för ekonomi och samhälle
Date of Defence: 2013-10-18
Disputation: Fredagen 18 oktober 2013, klockan 13.15, sal E45, Handelshögskolan, Vasagatan 1
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: B
123
Keywords: commuting
distance
gender
gender contract
means of transport
men
negotiations
regional enlargement
speed
time
women
work-trip
Abstract: In Swedish regional policy, regional enlargement, i.e. geographically extended labour markets and associated longer commuting distances, is an explicit goal. This is in order to stimulate economic growth and better match labour supply to the qualifications of the population. However, this policy seldom takes gender into account, overlooking the implications of long commuting for individuals and households in their daily living and practice. The overriding aim of the thesis is to update and deep... more
ISBN: 91-86472-71-2
ISSN: 0346-6663
URI: http://hdl.handle.net/2077/32917
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för ekonomi och samhälle

 

 

© Göteborgs universitet 2011