GUPEA >
Faculty of Humanities / Humanistiska fakulteten >
Department of Literature, History of Ideas, and Religion / Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion >

Jämlikhetens villkor: Demos, imperium och pedagogik i Bretagne, Tunisien, Tornedalen och Lappmarken, 1880 – 1925


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/32277

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_32277_1.pdfAbstract25KbAdobe PDF
View/Open
Title: Jämlikhetens villkor: Demos, imperium och pedagogik i Bretagne, Tunisien, Tornedalen och Lappmarken, 1880 – 1925
Other Titles: Les Conditions de l’égalité: Démos, empire et pédagogie en Bretagne, Tunisie, Tornédalie et Laponie, 1880–1925
Authors: Nordblad, Julia
E-mail: julia.nordblad@lir.gu.se
Issue Date: 5-Apr-2013
University: Göteborgs universitet. Humanistiska fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Arts
Institution: Department of Literature, History of Ideas, and Religion ; Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion
Date of Defence: 2013-04-26
Disputation: Fredagen den 26 april 2013, kl. 10–12 i Lilla hörsalen, Humanisten, Renströmsgatan 6, Göteborg.
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Avhandlingar utgivna vid Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion, Göteborgs universitet
31
Keywords: Direct method
equality
imperialism
universal suffrage
political languages
language teaching
minority education
history of education
intuition
inner colonialism
assimilation
Britanny
Tunisia
Sami
Finnish speakers in Sweden
Young Tunisians
entangled histories
comparative history
history of ideas
ISBN: 978-91-628-8675-2
URI: http://hdl.handle.net/2077/32277
Appears in Collections:Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

 

 

© Göteborgs universitet 2011