GUPEA >
Faculty of Social Science / Samhällsvetenskapliga fakulteten >
JMG Department of Journalism, Media and Communication/ Institutionen för journalistik, medier och kommunikation >
Licentiatuppsatser / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation >

Från MEDIA LITERACY till MEDIEKUNNIGHET. Lärares uppfattning och förståelse av begreppen mediekunnighet och IKT i skolan och deras syn på medieundervisning.


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/32107

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_32107_3.pdfLic.avhandling3179KbAdobe PDF
View/Open
Title: Från MEDIA LITERACY till MEDIEKUNNIGHET. Lärares uppfattning och förståelse av begreppen mediekunnighet och IKT i skolan och deras syn på medieundervisning.
Authors: Oxstrand, Barbro
Issue Date: 25-Jan-2013
Extent: 211 s.
Publication type: licentiate thesis
Organization: Göteborgs universitet. Samhällsvetenskapliga fakulteten. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Series/Report no.: Göteborgsstudier i journalistik, medier och kommunikation
68
Keywords: Media literacy
Mediekunnighet
Kritisk medieförståelse
Mediekommunikation
IKT
IT i skolan
Medieundervisning
Grundskola
Lärare
Lärares stödjande roll
Aktivt medborgarskap
Demokratiskt samhälle
Parintervjuer
Föreställningskarta
URI: http://hdl.handle.net/2077/32107
Appears in Collections:Licentiatuppsatser / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

This item has been viewed 670 times.

 

 

© Göteborgs universitet 2011