GUPEA >
Faculty of Arts / Humanistiska fakulteten >
Department of Swedish / Institutionen för svenska språket >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för svenska språket >

Att hantera praktiken – om sfi-studerandes möjligheter till interaktion och lärande på praktikplatser


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/32029

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_32029_1.pdfAvhandling text3946KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_32029_2.pdfSpikblad och abstract1501KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_32029_4.pdfEnglish summary594KbAdobe PDF
View/Open
Title: Att hantera praktiken – om sfi-studerandes möjligheter till interaktion och lärande på praktikplatser
Authors: Sandwall, Karin
Issue Date: 13-Feb-2013
University: Göteborgs universitet. Humanistiska fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Arts
Date of Defence: 2013-03-08
Disputation: Fredagen den 8 mars 2013, kl. 10.15, Lilla hörsalen, Humanisten, Renströmsgatan 6, Göteborg.
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: Göteborgsstudier i nordisk språkvetenskap
20
Keywords: (adult) language learning
ecological linguistic perspective
second language learning
Swedish
workplace learning
work placement
Utbildning i svenska för invandrare (sfi)
Abstract: The overall aim of this work is to explore and problematize adult second language students’ opportunities for interaction and language learning at work placements. The study is designed as four case studies where students enrolled in Sfi – the basic Swedish language programme for adult immigrants – were observed in school and at various work placements. Data from interviews, field observations, audio and video recordings were analysed from an ecological perspective (van Lier 2004a). Also, notion... more
ISBN: 978-91-87850-49-3
URI: http://hdl.handle.net/2077/32029
Appears in Collections:Göteborgsstudier i nordisk språkvetenskap
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för svenska språket

 

 

© Göteborgs universitet 2011