Show simple item record

dc.contributor.authorJohansson, Elidasv
dc.contributor.authorAndersson, Emeliesv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:07Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:07Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29906
dc.description.abstractSammanfattning Syftet med studien är att utifrån tidigare forskning och med hjälp av intervju reda på hur lärare i skola och förskola använder handdockan i undervisningen, och hur lärarna ser på dess potential i utvecklingen av kommunikation och samspel. Vi har undersökt: – På vilket sätt används handdockan i undervisningen? – Hur upplever läraren att användningen av handdockan utvecklar kommunikation och samspel? – Hur upplever läraren att användningen av handdockan påverkar verksamheten? – Hur upplever läraren handdockan som redskap i undervisningen? Studien är uppdelad i tre delar. Variation och mångfald ger svar på vilket sätt handdockan används i undervisningen, Kreativ undervisning presenterar hur verksamheten påverkas av handdockans användning och Positiv medhjälpare visar på hur läraren upplever handdockan som redskap i undervisningen. Studien visar att lärarna som använder handdockan tycker att den är ett fungerande redskap som påverkar verksamheten på ett positivt sätt. Lärarna använder sig av handdockan på flera olika sätt. De menar att den bland annat bidrar till ökad kommunikationsutveckling och samspel Studien kan bidra till att sprida ett intresse att ta reda på mer om handdockan och dess potential. Vi hoppas att studien medverkar till att öppna upp för ett intresse att prova nya undervisningsmetoder och pedagogiska redskap. Studien ska ge en bild av hur man kan använda handdockan i undervisningen.sv
dc.language.isosvsv
dc.titleLärares syn på handdockans potentioal i undervisningensv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record