GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education and Special Education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (2010-) >
RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik >

Klinisk träning - kritik och möjligheter: En explorativ studie av KTC vid Sahlgrenska Akademien


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/29260

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_29260_2.pdf1175KbAdobe PDF
View/Open
Title: Klinisk träning - kritik och möjligheter: En explorativ studie av KTC vid Sahlgrenska Akademien
Other Titles: Clinical Training – Critique and Possibilities. An Explorative Study of KTC at the Sahlgrenska Academy
Authors: Lander, Rolf
Toshach-Gustafsson, Ingrid
Issue Date: 23-May-2012
Publication type: report
Publisher: Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Organization: Göteborgs universitet
University of Gothenburg
Series/Report no.: RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
3
Keywords: clinical training
practice
medical education
self-concept
Abstract: At the Sahlgrenska Academy, situated at the university hospital of Gothenburg, much clinical training is placed at the Center for Clinical Training, an independent departement taking commissions from other departements of the academy. The report is an exploratory evaluation of the centers’ work seen mostly through the eyes of students and teachers with leading roles in the center. Six programs partici-pated in the evaluation, and they had remarkedly different amount of training wit-hin the cente... more
ISBN: 978-91-86857-06-6
URI: http://hdl.handle.net/2077/29260
Appears in Collections:RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

This item has been viewed 61 times.

 

 

© Göteborgs universitet 2011