GUPEA >
Student essays / Studentuppsatser >
Institute of Neuroscience and Physiology / Institutionen för neurovetenskap och fysiologi >
Magisteruppsatser >

Erfarenheter och behov hos flerspråkiga föräldrar till barn med kommunikationssvårigheter som gått KomUng kommunikationskurs


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/26931

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_26931_3.pdf296KbAdobe PDF
View/Open
Title: Erfarenheter och behov hos flerspråkiga föräldrar till barn med kommunikationssvårigheter som gått KomUng kommunikationskurs
Authors: Erixon, Evelina
Wennerberg, Maja
Issue Date: 21-Sep-2011
Degree: Student essay
Series/Report no.: 2011:235
Keywords: funktionsnedsättning
flerspråkighet
föräldrautbildning
AKK
kommunikation
disability
bilingualism
parental education
AAC
communication
Abstract: The purpose of the study was to look into bilingual parents‟ perspectives on their own and their children‟s communication and communication disabilities. Furthermore the study aimed to examine these parents‟ needs regarding education in augmentative and alternative communication (AAC) and whether ComYoung communication course had met the needs. ComYoung address parents of school-aged children with extensive communicative disabilities and intend to give them increased knowledge in communic... more
URI: http://hdl.handle.net/2077/26931
Appears in Collections:Magisteruppsatser

This item has been viewed 61 times.

 

 

© Göteborgs universitet 2011