GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande(2010-) >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande >

Lärares tal och barns nyfikenhet: Kommunikation om naturvetenskapliga innehåll i förskolan


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/25276

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_25276_3.pdfThesis frame884KbAdobe PDF
View/Open

Print version of this publication can be ordered.
Price:
 212.00 kr. Costs for postage and packing, and in some cases MOMS (VAT), will be added.

Order this publication

Title: Lärares tal och barns nyfikenhet: Kommunikation om naturvetenskapliga innehåll i förskolan
Authors: Thulin, Susanne
E-mail: susanne.thulin@hkr.se
Issue Date: 20-May-2011
University: Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution: Department of Education, Communication and Learning ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Parts of work: Delstudie I Thulin, Susanne. (2006). Vad händer med lärandets objekt? En studie av hur lärare och barn i förskolan kommunicerar naturvetenskapliga fenomen?Licentiatavhandling i pedagogik. Växjö: Växjö University Press. http://lnu.diva-portal.org/smash/record.jsf?searchId=1&pid=diva2:204806

Delstudie II. Thulin, Susanne & Pramling, Niklas.(2009). Anthropomorphically speaking: on communication between teachers and children in early childhood biology education',International Journal of Early Years Education,17:2,137 — 150
VIEW ARTICLE


Delstudie III. Thulin, Susanne. (2010). Barns frågor under en naturvetenskpalig aktivitet i förskolan. In Nordisk Barnehageforskning, 3(1), 11-124. http://grundtvig.hio.no/index.php/nordiskbarnehageforskning/article/view/99/47
Date of Defence: 2011-06-10
Disputation: Fredagen den 10 juni, klockan 13.00 i sal 07-318 (aulan), Högskolan Kristianstad
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral thesis
Series/Report no.: ACTA
Gothenburg Studies in Educational Sciences
309
Keywords: Early childhood education
Science
Learning
Curriculum
Content
Abstract: The aim of this thesis is to generate new knowledge about how children and teachers communicate scientific contents in preschool. The general research question is formulated as: How do the object of learning and the act of learning appear in communication about scientific contents in preschool? This thesis is a collection of three (previously published) empirical studies and takes shape in the encounter between a projected knowledge acquisition task for preschool and the educational traditi... more
ISBN: 978-91-7346-706-3
Description: Susanne Thulin är medlem av den Nationella Forskarskolan i Barndom, lärande, ämnesdidaktik (FoBa). Föreliggande avhandling är den första doktorsavhandling som publiceras i anslutning till forskarskolan.
URI: http://hdl.handle.net/2077/25276
Appears in Collections:Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
Gothenburg Studies in Educational Sciences

This item has been viewed 5552 times.

 

 

© Göteborgs universitet 2011