GUPEA >
Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten >
Department of Education and Special Education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik (2010-) >
RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik >

Specialpedagogiskt stöd, till vem och hur? Rektorers hantering av policyfrågor kring stödet i kommunala och fristående skolor


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/24569

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_24569_1.pdfE-publication2540KbAdobe PDF
View/Open
Title: Specialpedagogiskt stöd, till vem och hur? Rektorers hantering av policyfrågor kring stödet i kommunala och fristående skolor
Authors: Giota, Joanna
Emanuelsson, Ingemar
Issue Date: 23-Feb-2011
Extent: 99
Publication type: report
Publisher: Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Organization: Göteborgs universitet
University of Gothenburg
Series/Report no.: RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
1
Keywords: education policies
support strategies
resource allocation
inclusion-exclusion
head-teacher's judgemen
Abstract: The general aim of the present study was to explore how head teachers (N = 683) for older students and head teachers (N = 250) for younger students in Swedish compulsory schools (community ruled and free schools) describe handling procedures of special education issues in their schools. Two questionnaire surveys on such issues were conducted during the spring term of 2008 among head teachers in a nationally representative sample of schools. Questionnaire answers from the head teachers show ... more
ISBN: 978-91-86857-00-4 (pdf)
978-91-86857-01-1 (print-on-demand)
Related work: http://www.ips.gu.se/forskning/publikationer/rips/
URI: http://hdl.handle.net/2077/24569
Appears in Collections:RIPS: Rapporter från Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

This item has been viewed 2265 times.

 

 

© Göteborgs universitet 2011