GUPEA >
School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan >
CFK Centre for Consumer Science / Centrum för konsumtionsvetenskap >
CFK-rapport >

Att bli kritisk. En studie av informationsprojektet "Reklamen - påverkar den mig?


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/23200

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_23200_1.pdf232KbAdobe PDF
View/Open
Title: Att bli kritisk. En studie av informationsprojektet "Reklamen - påverkar den mig?
Authors: Wenzer, Jakob
Issue Date: 2003
Extent: 48 s
Publication type: report
Organization: Centrum för konsumentvetenskap
Series/Report no.: CFK-rapport
2003:02c
Abstract: Lätting är en kulturförening som engagerar unga människor i projektarbeten på specifika teman. Ett sådant projekt som löpte under vintern 2002 och våren 2003 var “Reklamen – påverkar den mig?” och handlade om reklampåverkan. Projektet var designat som ett informationsprojekt och tänkt att riktas till ungdomar utanför föreningen. Initiativet kom från de ungdomar som deltog i föreningens verksamhet, och idén var att låta unga människor själva vara de som avgjorde vad som var viktig informati... more
ISSN: 1653-7491
URI: http://hdl.handle.net/2077/23200
Appears in Collections:CFK-rapport

This item has been viewed 85 times.

 

 

© Göteborgs universitet 2011