GUPEA >
School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan >
CFK Centre for Consumer Science / Centrum för konsumtionsvetenskap >
CFK-rapport >

Man måste veta vad som händer!" En studie av ett konsumentupplysningsprojekt för unga bosnier i Sverige


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/23199

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_23199_1.pdf174KbAdobe PDF
View/Open
Title: Man måste veta vad som händer!" En studie av ett konsumentupplysningsprojekt för unga bosnier i Sverige
Authors: Jonsson, Katarina
Issue Date: 2003
Extent: 30 s
Publication type: report
Organization: Centrum för konsumentvetenskap
Series/Report no.: CFK-rapport
2003:02b
Abstract: Vad behöver unga invandrare för information om det svenska konsumtionssamhället? Är det viktigt att utforma specifik information till en etnisk grupp? Vilken information är relevant och hur ska den förmedlas? Bosna Info är ett projekt som initierats av föreningen Bosna IF och som syftar till att öka kunskaperna om konsumtionsfrågor hos unga bosnier i Sverige. Information sprids via närradio och hemsida, ett arbete som även ungdomar kommer att vara delaktiga i. I rapporten undersöks hur ini... more
ISSN: 1653-7491
URI: http://hdl.handle.net/2077/23199
Appears in Collections:CFK-rapport

This item has been viewed 40 times.

 

 

© Göteborgs universitet 2011