GUPEA >
Student essays / Studentuppsatser >
Department of Education / Institutionen för pedagogik och didaktik (-2010) >
Magisteruppsatser >

Qigong i skolan. En studie av processen i en lågstadieklass som under en termin utövar Qigong dagligen


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/21332

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_21332_1.pdf543KbAdobe PDF
View/Open
Title: Qigong i skolan. En studie av processen i en lågstadieklass som under en termin utövar Qigong dagligen
Authors: Brolin, Gerd
Issue Date: 26-Oct-2009
Degree: Student essay
Keywords: qigong
elevers välbefinnande
självförtroende
motorik
social kompetens
Abstract: Bakgrund Barn och stress borde inte höra ihop. Dock visar Apotekets försäljningsstatistik att utskrivning av sömnmedel och lugnande medel till barn och ungdomar fortsätter att öka. Vi lever i ett samhälle där tempo och informationsflöde accelererar. Samtidigt ökar kraven på våra barn i olika sammanhang. Vi kan inte förändra den tid vi lever i men vi kan och behöver finna metoder för att hantera stress och därmed öka livskvalitén. Det är angeläget eftersom vi numera vet att barn inte bara dra... more
URI: http://hdl.handle.net/2077/21332
Appears in Collections:Magisteruppsatser

This item has been viewed 461 times.

 

 

© Göteborgs universitet 2011