Got Event i Nationella Medier
Abstract
Titel Got Event i Nationella Medier
Författare Alexander Jönsson, Philip Strömbäck & Johan Öhrling
Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap,
Institutionen för journalistik och masskommunikation vid
Göteborg universitet
Termin Höstterminen 2008
Handledare Magnus Fredriksson
Sidantal 40 sidor exklusive bilagor
Syfte Syftet med studien är att kartlägga och undersöka Got Events
bild som speglats i nationell media.
Metod Kvantitativa innehållsanalyser av 272 artiklar
Material 272 artiklar från Dagens Nyheter, Expressen och Aftonbladet
Resultat Resultatet visar att nationell media överlag ger en bild av Got Event som överensstämmer med den bild bolaget själva vill
förmedla. Dock kan vi se att mediebilden inte ger bolaget hjälp med målen att sprida kunskap och ge en bild att man har moderna arenor. Sett över tid är det just moderniteten av
arenorna som har fått den kraftigaste förändringen. Ju senare i vår undersökningsperiod, desto mer omskrivs arenorna som omoderna.
Degree
Student essay
Collections
View/ Open
Date
2009-03-05Author
Jönsson, Alexander
Strömbäck, Philip
Öhrling, Johan
Series/Report no.
Examensarbete
C675
Language
swe