GUPEA >
Faculty of Social Science / Samhällsvetenskapliga fakulteten >
JMG Department of Journalism, Media and Communication/ Institutionen för journalistik, medier och kommunikation >
Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för journalistik, medier och kommunikation >

Företags ansvar/Marknadens retorik. En analys av företags strategiska kommunikationsarbete


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2077/17728

Files in This Item:

File Description SizeFormat
gupea_2077_17728_1.pdfSpikblad 33KbAdobe PDF
View/Open
gupea_2077_17728_6.pdfThesis742KbAdobe PDF
View/Open
Title: Företags ansvar/Marknadens retorik. En analys av företags strategiska kommunikationsarbete
Other Titles: Corporate Responsibility/Marketplace Rhetoric: A Study of Corporate Communications
Authors: Fredriksson, Magnus
E-mail: magnus.fredriksson@jmg.gu.se
Issue Date: 11-Sep-2008
University: Göteborgs universitet. Samhällsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Social Sciences
Institution: Department of Journalism and Mass Communication ; Institutionen för journalistik och masskommunikation
Date of Defence: 2008-10-10
Disputation: fredagen 10 oktober 2008, klockan 13, Annedalsseminariet sal 302, Seminariegatan 1A
Degree: Doctor of Philosophy
Publication type: Doctoral Theses
Series/Report no.: Göteborgsstudier i journalistik och masskommunikation
53
Keywords: Rhetoric
Public relations
PR
Corporate identity
Corporate brand
Corporate social responsibility
CSR
Reflexive modernity
Abstract: The aim of this study is to analyse what rhetoric of responsibility Swedish corporations presents and the structural determinants fur such presentations. Corporate identity is the managerial use of rhetoric and other symbolical means to (re)present the corporation’s values, self-understanding and the interpretations made of the world. A returning element in this rhetoric is the idea of responsibility, as in Corporate Social Responsibility. A number of corporations have chosen to explicitly o... more
ISBN: 978-91-88212-66-5
ISSN: 1101-4652
URI: http://hdl.handle.net/2077/17728
Appears in Collections:Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet

 

 

© Göteborgs universitet 2011