Show simple item record

dc.contributor.authorLernhag, Pontusswe
dc.contributor.authorHansson, Fredrikswe
dc.date.accessioned2002-12-07swe
dc.date.accessioned2007-01-16T16:58:17Z
dc.date.available2007-01-16T16:58:17Z
dc.date.issued1998swe
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/1294
dc.description.abstractSyfte Syftet med uppsatsen är att visa hur man öka intresset för en TV-serie med en webbplats på Internet, samt vilka möjligheter det finns att få webbplatsen att bära sig själv ekonomiskt. Metod Vi har använt oss av befintliga undersökningar på området eftersom en undersökning utförd av oss inom denna uppsats ramverk skulle vara alltför tidskrävande och svårgenomförd då Internet ständigt växer och informationen alltför snabbt skulle bli inaktuell. Slutsats Det är innehållet som styr både hur länge besökaren stannar kvar på sidan samt hur många besökare det kommer till hemsidan. Nyckeln till framgången är dels det omfattande resumématerialet från avsnitten, de utförliga karaktärspresentationerna, möjligheten att chatta med skådespelarna samt designen och färgsättningen som till stora delar efterliknar TV-seriens. Det krävs många besökare för att det ska löna sig med en webbsatsning, dels för att annonsbyråer skall intressera sig, dels för att tillräckligt många skall klicka på annonserna på sidorna.swe
dc.format.extent5345583 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isosvswe
dc.titleTV-MEDIET OCH INTERNET - framtidens partners?swe
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawswe
dc.type.uppsokDswe
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för informatikswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Informaticseng
dc.type.degreeStudent essayswe
dc.gup.originGöteborg University. School of Business, Economics and Lawswe
dc.gup.epcid1343swe


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record