• A top down approach to learn basic electronics 

      Molin, Bengt (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2001)
      This projects' aim is to restructure the way students learn basic analogue electronics. The objective is to organize the course with a top-down structure to enhance the students' motivation to learn electronic design and ...
    • Activity based education in electricity and circuit theory 

      Bernhard, Jonte; Carstensen, Anna-Karin (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)
      Education research regarding electricity and circuit theory have shown that students, even at university or college level, have difficulties in acquiring a functional understanding of and to distinguish between fundamental ...
    • Aiming for optimal learning - Or things don t always turn out as planned 

      Eckert, Gisela (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008)
      In a Clinical Psychology Program, a project aimed at improving education in communication and testing skills was conducted. In order to help the students develop these skills a portfolio was introduced. Although based on ...
    • Almost realistic surveys - simulated practical fieldwork 

      Dahmström, Per (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004)
    • Argumentation From traditional humanities to IT 

      Rolf, Bertil; Jönsson, Bodil (myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2002)
      The arts of argumentation and reasoning are central to higher education. Argumentation has been linked to the old elite university, small seminar groups and a homogenous secondary education. In the modern mass university, ...
    • Att utveckla den högre utbildningen - testamente efter Rådet för högre utbildning 

      Degerblad, Jan-Eric; Haikola, Lars; Hägglund, Sam; Jonsson, Lars-Erik; Köhler, Lennart; Säljö, Roger (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)
      Det primära syftet med rapporten är att granska de utvecklingsprojekt som finansierats av Rådet för högre utbildning under perioden 1999 till 2004. Då rådet nu upphör som självständig myndighet, sammanfattas också en del ...
    • Authentic examination for programming courses 

      Jonsson, Torbjörn (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004)
      This paper describes our experience with an authentic examination system for programming courses. We briefly describe the architecture of the system, and present results of evaluating the system in real examination situations. ...
    • Becoming ready caring for persons who are dying and in mourning 

      Rasmussen Holritz, Birgit (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004)
      The aim of this project was to prepare undergraduate students to care for persons who are dying and in mourning, by developing and implementing a student centred, IT supported, interdisciplinary and international course, ...
    • Börjar grundbulten rosta? En debattskrift om grundutbildningen i högskolan 

      Westling, Håkan, Red (Rådet för högskoleutbildning, 1999-12)
      Grundutbildningen är grundbulten i högskolan – högskolan är en grundbult för samhällets utveckling1. Det var grundtankarna bakom engagemanget i 1989 års högskoleutredning. Utredningen kallades därför ofta – även av sina ...
    • Campus - On-line: A Hybrid Model for PhD Studies ICT-pedagogy combining face-to-face seminars and web seminars 

      Palm, Anders (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2001)
      The project idea is grounded in experiences from a project sponsored by Distum, Distance models for national PhD courses in Comparative Literature. We created a hybrid course design combining on-line seminars and boarding-house ...
    • Closing Report From the Summer Institute 2003 

      Kirchhoff, Magnus; Rurling, Åsa (Rådet för högre utbildning, 2003)
      The “Participants Evaluation” part of this text is gathered and written by Åsa Rurling. Magnus Kirchhoff is responsible for the rest of this text. To keep the values and nuances in the language, the participants notes are ...
    • Computer Aided Learning for Students in Infectious Diseases 

      Holmberg, Martin (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2001)
      There is a perceived need to introduce computer-based learning into medical educational institutions, which still are using traditional teaching tools to a large extent. The overall goal of this project is to improve ...
    • Computer Based Simulation in Pediatric Emergency Care 

      Flodmark, Carl-Erik (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
      Objectives To give the student a better understanding of emergency paediatrics (or of other medical specialities) by means of computer simulation of clinical cases. To develop a tool for examining students in medical ...
    • "Concurrent Education" Interaction between parallel courses in higher technical education 

      Andersson, Tommy (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2001)
    • Continuous Examination with Increased Student Participation in the Medical School in Uppsala 

      Persson E; Ander F; Hoppe A; Nyström K; Birgegård G (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2007)
      The Study Programme in Medicine in Uppsala is in a process of radical change. The traditional curriculum is currently being changed into an integrated case-based one. This project has focused on developing a proposal for ...
    • Conversation and Context in Physics Education 

      Benckert, Sylvia; Pettersson, Sune (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)
      The main aim of this project is to maintain and increase the students interest in physics, especially the interest among the female students. This main aim will be achieved by increasing the opportunities for conversations ...
    • Corpora in grammar teaching - towards higher motivation, deeper understanding and more solid proficiency in English grammar 

      Estling Vannestål, Maria; Lindquist, Hans (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
      The principal aims of this project were to increase student motivation and encourage learner autonomy in a university course on English grammar by introducing the use of language corpora (large databases of authentic text). ...
    • Det pedagogiska rummet 

      Strid, Marie; Lindahl, Göran A; Ahlin, Jan (Högskoleverket, 1999-11)
      Denna skrift innehåller dokumentation och kommentarer avseende de spel kring planering av universitetslokaler som genomfördes våren 1999 i Högskoleverkets regi i samarbete med Akademiska hus AB och Levande pedagogers ...
    • Developing a didactic method that emphasizes lifeworld as a basis for learning 

      Ekebergh, Margaretha (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008)
    • Dialogue Seminars as a Pedagogical Tool for Case Studies 

      Göranzon, Bo (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
      Teaching of the case study methodology has a central place in the postgraduate education within the research field of skills and technology. Our pedagogical idea in this project is to implement a doctoral course based on ...