Now showing items 57-76 of 114

    • Language Test for Admission to Studies in Spanish 

      Falk, Johan (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004)
      The Department of Spanish and Portuguese (assistant professor Johan Falk and postgraduate student Cilla Rundström), Stockholm University, in collaboration with the Department of Romance Languages, Spanish Section (docent ...
    • Learning field Archaeology - Student Integrating Methods in Tertiary Education 

      Hjørungdal, Tove; Cornell, Per; Gillberg, Åsa; Gustafsson, Anders; Karlsson, Håkan; Nyqvist, Roger (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
      The aim of this paper is to present a pedagogical development project which focuses upon student integrating methods for learning archaeology in tertiary education. The project was initiated by the teachers of the department ...
    • Medview - a computerised teaching aid in oral medicine and oral pathology 

      Jontell, Mats; Torgersson Olof (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2002)
      MedView is designed to support the learning process in oral medicine and oral pathology. A clinical database has been created from the referrals and comprises a large variation of clinical cases displayed by images and ...
    • Methods for Transforming University Teaching and Education: Explorations of critical feminist pedagogy and university teaching 

      Goodman, Sara; Mulinari, Diana (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008)
      This article describes analyses an action research project on methods of integrating of gender perspectives into university education. This project was carried out at Lund University, and involved both doctoral students ...
    • MINT-gruppens testamente 

      Lundh, Anna (Rådet för högre utbildning, 2003-09)
      Ursprunget till MINT-gruppens arbete återfinns i Riokonferensen, i propositionen ”En god livsmiljö”, 1990/1991:90, och påföljande regeringsuppdrag till rådet i mars 1992. Utbildningsutskottet framhöll särskilt - integrering ...
    • Multimedia Project in Mathematics - Projektredovisning 

      Johansson, Bo, I (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2000)
      Projektet Matematik i en multimedial värld startade hösten 1994 och avslutades, väsentligen, 1998. Projektet hade till syfte att på ett nytt sätt integrera datorn i matematikundervisningen, men också skapa möjligheter att ...
    • Network for Case Methods Learning - Att skriva case 

      Kjellén, Bengt; Lundberg, Konrad; Myrman, Yngve (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
    • Network for Case Methods Learning - Att undervisa med casemetoden 

      Kjellén, Bengt; Lundberg, Konrad; Myrman, Yngve (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
    • Pedagogic Progress in Upper Level (41-80 credits) University Education 

      Holmberg, Claes-Göran (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
      Goal The purpose of this project is to increase the quality, the effectiveness and the usefulness of upper level education (påbyggnadsutbildningen). The planning of the project has taken place after a thorough examination ...
    • Pedagogisk skicklighet och pedagogiska meriter - historik & praktik 

      Rovio-Johansson, Airi; Tingbjörn, Gunnar (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2001)
    • Pedagogisk skicklighet som merit vid professorstillsättningar 

      Tydén, Thomas (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004)
      Frågeställningen för denna studie har varit hur pedagogiska skicklighet vägs in vid tillsättningen av professorer. Professorstillsättningar vid Chalmers, Uppsala universitet och Örebro universitet under åren 2001 2002 ...
    • Pedagogiska meritportföljer dokumenterar lärarnas pedagogiska skicklighet 

      Falk Nilsson, Eva (Rådet för högre utbildning, 2003)
      Rådet för högre utbildning har i uppdrag att stödja utvecklingen av hur lärares pedagogiska meriter dokumenteras. Informationen på denna webbsida är tänkt att utgöra ett stöd för lärare och lärosäten som vill arbeta ...
    • Peer teaching a way to enhance learning on Enterprising and Business Development 

      Tidåsen, Christine (Myndigheten, 2004)
      We will introduce peer teaching in the Enterprising and Business Development (EBD) Programme at Växjö University. Peer teaching increases the students learning at the same time as it fosters self-confidence and makes the ...
    • Peer teaching and co-operation between different academic study programmes 

      Granström, Kjell (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
      The aim of this project is to put into practice different forms of peer teaching as a mode of handling restricted resources as well as giving students influence over, and responsibility for, their education. Research has ...
    • Personal technologies in user-centred design of collaborative activities for decentralised education 

      Nilsson, Kenneth (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2002)
    • Policy för Rådet för högre utbildning 

      Unknown author (Rådet för högre utbildning, 2004-05-06)
      Uppgift, målgrupp förutsättningar och verksamhetsplan för Rådet för högre utbildning.
    • Portfolio evaluation in the Psychotherapy program 

      Sundblad, Gerd (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2002)
      Did the introduction and implementation of a portfolio in a psychotherapy curriculum contribute to improved learning? Did it facilitate a description of the students' learning process and function as a basis for examination? ...
    • Presens - Presentationsteknik för högskolan 

      Torgny, Olle (Myndigheten, 2008-09-23)
      Presens är ett utbildnings- och referensmaterial om presentationsteknik som har tagits fram på Konstfack med stöd från Rådet för högskoleutbildning, Högskoleverket. En viktig ambition i arbetet med denna webbplats har varit ...
    • Problem-based learning in clinical nursing education: Integrating theory and practice 

      Ehrenberg, Anna C; Häggblom, Marianne (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
      Over the last few decades, nursing education in Sweden has undergone many changes in its length, content, and academic level. Pedagogical developments have occurred, but not as much change has taken place in the clinical ...
    • Problem-solving in PBL 

      Warfvinge, Gunnar; Wretlind, Katarina (Myndigheten, 2008-09-23)
      This project focuses on students´proficiency to learn in a problem-based curriculum We have developed a series of metacognitive workshops designed to make students more aware of the structure of a fruitful problem-solving ...