Now showing items 45-64 of 114

    • Immersion, experience and understanding: virtual theatres in drama teaching 

      Rosenqvist, Claes (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)
      In academic teaching on drama and theatre history knowledge about theatre rooms and spatial aspects of the theatre has traditionally been conveyed through lectures, slide-shows and books. Communication tends to be one-way. ...
    • Implementation of Supervision Theory 

      Hansson, Lotta (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
      This autumn SLU will offer a four-week course for those supervisors that have passed the so-called "Docentkursen" which focuses on the supervision of PhD-students. This new course, called "Från ord till handledning", intends ...
    • Improved learning of basic mechanics by student active teaching methods 

      Wåhlin, Anders; Finnström, Marie (Myndigheten, 2001)
      The teaching of the basic courses in mechanics at Luleå University of Technology is carried out as lessons. However, the tightening of the economic resources has resulted in larger classes and a considerable reduction of ...
    • Improved understanding in mathematics through computer based problem solving 

      Ekstig, Kerstin (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004)
    • Increase the ability of taking fast design decisions based on hand-calculations founded in mathematic analysis 

      Svensson, Ingrid (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)
      This project aims to help students acquire the ability to apply factual knowledge from mathematic analyses to real problems. Students are called upon to make estimations and decisions without the use of a computer. One ...
    • Increasing laboratory learning responsibility by reflection and peer learning in larger student groups 

      Sunnerhagen, Maria (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008)
      Life Sciences and the fast development within the area prompt a modernized educational approach adapted to the current professional requirements. Our aim is to develop efficient learning strategies devoted to aspects of ...
    • Inte möjligt att försätta berg, men väl att bestiga dem! 

      Rissler, Anita (Rådet för högre utbildning, 2004)
      Utvärdering av Sommarinstituten år 2000 och år 2001 med fokus på deltagarnas pedagogiska verksamhet
    • Interaction Design Methods in Fashion Design Teaching 

      Berglin, Lotta; Cederwall, Sara Lotta; Hallnäs, Lars; Jönsson, Birgitta; Kvaal, Anne Karine; Lundstedt, Lotta; Nordström, Maria; Peterson, Barbro; Thornquist, Clemens (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
      The expressiveness of use is of focal interest in fashion design, which makes the perspective of act design important in learning/teaching. The objective of the project presented here was to introduce interaction design ...
    • Interactive Learning of Algorithms 

      Rantakokko, Jarmo (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004)
      Visualization is believed to be an effective technique for learning and understanding algorithms in traditional computer science. In this paper, we focus on parallel computing and algorithms. An inherent dif_culty with ...
    • Internationalisation of Post-Graduate Level in Theatre Studies 

      Sauter, Willmar (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004)
    • Internationalisering av den högre utbildningen - en utvärdering av akademiskt lärarutbyte mellan länder 

      Annerblom, Marie-Louise (Rådet för högre utbildning, 2002)
      Denna rapport behandlar internationalisering inom den högre utbildningen. Inledningsvis ges en kort beskrivning av utvecklingen inom den högre utbildningen med utgångspunkt i globaliseringsprocessen och dess konsekvenser ...
    • IT as an Interactive Teaching Tool in Legal Education 

      Diesen, Christian; Wahlgren, Peter (Myndigheten, 2008-09-23)
      This project is a continuation of a development project at Stockholm University Law Faculty, which has generated a prototype for interactive studies in procedural law. The project combines information technology (IT) and ...
    • Language Test for Admission to Studies in Spanish 

      Falk, Johan (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004)
      The Department of Spanish and Portuguese (assistant professor Johan Falk and postgraduate student Cilla Rundström), Stockholm University, in collaboration with the Department of Romance Languages, Spanish Section (docent ...
    • Learning field Archaeology - Student Integrating Methods in Tertiary Education 

      Hjørungdal, Tove; Cornell, Per; Gillberg, Åsa; Gustafsson, Anders; Karlsson, Håkan; Nyqvist, Roger (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
      The aim of this paper is to present a pedagogical development project which focuses upon student integrating methods for learning archaeology in tertiary education. The project was initiated by the teachers of the department ...
    • Medview - a computerised teaching aid in oral medicine and oral pathology 

      Jontell, Mats; Torgersson Olof (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2002)
      MedView is designed to support the learning process in oral medicine and oral pathology. A clinical database has been created from the referrals and comprises a large variation of clinical cases displayed by images and ...
    • Methods for Transforming University Teaching and Education: Explorations of critical feminist pedagogy and university teaching 

      Goodman, Sara; Mulinari, Diana (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008)
      This article describes analyses an action research project on methods of integrating of gender perspectives into university education. This project was carried out at Lund University, and involved both doctoral students ...
    • MINT-gruppens testamente 

      Lundh, Anna (Rådet för högre utbildning, 2003-09)
      Ursprunget till MINT-gruppens arbete återfinns i Riokonferensen, i propositionen ”En god livsmiljö”, 1990/1991:90, och påföljande regeringsuppdrag till rådet i mars 1992. Utbildningsutskottet framhöll särskilt - integrering ...
    • Multimedia Project in Mathematics - Projektredovisning 

      Johansson, Bo, I (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2000)
      Projektet Matematik i en multimedial värld startade hösten 1994 och avslutades, väsentligen, 1998. Projektet hade till syfte att på ett nytt sätt integrera datorn i matematikundervisningen, men också skapa möjligheter att ...
    • Network for Case Methods Learning - Att skriva case 

      Kjellén, Bengt; Lundberg, Konrad; Myrman, Yngve (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)
    • Network for Case Methods Learning - Att undervisa med casemetoden 

      Kjellén, Bengt; Lundberg, Konrad; Myrman, Yngve (Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)