Browsing Rapporter från Rådet för högre utbildning by Title
Now showing items 32-51 of 114
-
Final report for the project Developing the Seminar for Postgraduate Students: A Cross-Discinplinary Approach (021/F03)
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)The seminar is the most common teaching format of the academy. It is an excellent opportunity for students to appropriate knowledge by entering a dialogue with the texts, the teachers and each other. However, we know that ... -
Fitness for Purpose: Achieved by "Rediscovering" the Subject Acoustics
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)Today, teaching often means to offer the students an adjusted extract of the complete knowledge achieved during a long time period. Adjusted in regards to the student's priori knowledge, aims of the course etc. This might ... -
Five Gender-Inclusive Projects Revisited - A Follow-up Study of the Swedish Government s Initiative to Recruit More Women to Higher Education in Mathematics, Science, and Technology
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2001) -
Forskarhandledning i förändring en antologi ur doktoranders och forskarhandledares perspektiv
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005) -
Förnyelse av medicinska grundutbildningar genom teknik- och mediastöd
(Rådet för högre utbildning, 2004-08-22)Slutrapport från Medcal, Rådets för högre utbildnings kommitté för kollaborativt och aktivt lärande inom medicin, odontologi och veterinärmedicin åren 1993-2003 -
From individual supervision to integrated education
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004) -
From Post-graduate Student to Professor A Proposal for Educational Development and Interaction within a Supervisor Training Programme
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2003) -
Gender-inclusive Higher Education in Mathematics, Physics and Technology
(Högskoleverket, 1996-07)The study presented in this report describes five Swedish development projects at the tertiary level of education, funded by the Council for the Renewal of Undergraduate Education: Scientific Problem Solving at ... -
Group-tutoring of essays
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 1998)In Swedish: Boken "Coaching och handledning av grupper - inom universitets- och högskoleutbildning" ges ut av www.studentlitteratur.se/universitet/. In the Department of Sociology, Lund University, nearly 200 students have ... -
Handboken - miljöperspektiv i utbildningen, hur då? Goda exempel på miljöintegrering i högskolan
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2000) -
Hållbarhetshandboken - goda exempel på hållbar utvecklig i högre utbildning - så här gjorde vi
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004) -
Helping students to make sense of formal physics through interactive lecture demonstrations
(2008-11-11)Educational research repeatedly shows that delivery mode instruction, such as "traditional" lectures, commonly does not help students to acquire sufficient functional understanding of physics: typically, students just ... -
How a Researcher Is Made: Supervision, Assimilation and Integration Så skapas en forskare: assimilering och interaktion i handledning
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)The projects aim is to expand the training of graduate supervisors by creating a three-day continuation course concentrating on questions of assimilation and interaction. This continuation course promotes integration between ... -
Immersion, experience and understanding: virtual theatres in drama teaching
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)In academic teaching on drama and theatre history knowledge about theatre rooms and spatial aspects of the theatre has traditionally been conveyed through lectures, slide-shows and books. Communication tends to be one-way. ... -
Implementation of Supervision Theory
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)This autumn SLU will offer a four-week course for those supervisors that have passed the so-called "Docentkursen" which focuses on the supervision of PhD-students. This new course, called "Från ord till handledning", intends ... -
Improved learning of basic mechanics by student active teaching methods
(Myndigheten, 2001)The teaching of the basic courses in mechanics at Luleå University of Technology is carried out as lessons. However, the tightening of the economic resources has resulted in larger classes and a considerable reduction of ... -
Improved understanding in mathematics through computer based problem solving
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004) -
Increase the ability of taking fast design decisions based on hand-calculations founded in mathematic analysis
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)This project aims to help students acquire the ability to apply factual knowledge from mathematic analyses to real problems. Students are called upon to make estimations and decisions without the use of a computer. One ... -
Increasing laboratory learning responsibility by reflection and peer learning in larger student groups
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008)Life Sciences and the fast development within the area prompt a modernized educational approach adapted to the current professional requirements. Our aim is to develop efficient learning strategies devoted to aspects of ... -
Inte möjligt att försätta berg, men väl att bestiga dem!
(Rådet för högre utbildning, 2004)Utvärdering av Sommarinstituten år 2000 och år 2001 med fokus på deltagarnas pedagogiska verksamhet