Browsing Rapporter från Rådet för högre utbildning by Title
Now showing items 18-37 of 114
-
Det pedagogiska rummet
(Högskoleverket, 1999-11)Denna skrift innehåller dokumentation och kommentarer avseende de spel kring planering av universitetslokaler som genomfördes våren 1999 i Högskoleverkets regi i samarbete med Akademiska hus AB och Levande pedagogers ... -
Developing a didactic method that emphasizes lifeworld as a basis for learning
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008) -
Dialogue Seminars as a Pedagogical Tool for Case Studies
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)Teaching of the case study methodology has a central place in the postgraduate education within the research field of skills and technology. Our pedagogical idea in this project is to implement a doctoral course based on ... -
Didactics of the Learning Process
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)Efforts have been made to develop student skills in the V-programme, and improve earlier pedagogical work in this area. Skills training was integrated into three courses, following a clear structure and progression of ... -
Direct feedback in PBL by summer in winter
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)The aim is to help students achieving academic green fingers , by introducing Greenhouse pedagogy. One purpose is to offer direct feedback from plants on the students presumptions. This enhances their capacity to predict ... -
Doctoral Courses in Theology and Religious Studies: New Forms for Examination and Nordic and Interdisciplinary Co-operation
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)Traditionally, doctoral studies at the Theological faculty are conducted individually, at least when it comes to tutoring, literature courses and examination. Apart from this, regular seminars are held for discussing papers ... -
Eldsjälar och institutionell utveckling - mot nya former av lärande i den högre utbildningen - Resultat av 91 IKT-projekt under 1990-talet
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2000)Informations- och kommunikationsteknik; förnyelse högre utbildning; pedagogiska utvecklingsprojekt; utvärdering -
Establishing Project Based Learning1 - Emphasizing Assessment, Examination and Feedback
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2006)In the project we have worked with the main objective to evaluate, improve and develop new assessment, examination and feedback forms for students working in projects. We have developed capabilities to assess and examine ... -
Evaluation and relevance assessment of ICT-based teaching media within teacher training
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2001) -
Experientially based physics instruction using hands on experiments and computers
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)Developing a functional understanding of mechanics, in accordance with canonical physics, has proven to be one of the most difficult challenges faced by students. In this report the development and implementation of ... -
Experimental examination in electric power technology
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005) -
Experimental Learning in Mechatronics: The Lab in your pocket
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2000)Mechatronics is a thematic and a cross-disciplinary academic subject where the education typically focuses on a hands-on approach; experiments, project-organized and problem-based student activities. Examples of themes are ... -
Explicit Use of Structural Tensions in the Encounter with Academic Culture Learning from a Feminist Epistemological Perspective
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2007)Student groups are becoming increasingly heterogeneous. Many students social and cultural capital differs from traditional academic values, making them more reluctant to recognize themselves as valid knowledge producers. ... -
External examination based on student self-evaluation and evaluation by teachers
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2001)The relationship between teaching and examination is a significant aspect of this project. Another main feature is student self-evaluation. An underlying concept of the project is that examinations should be conducted by ... -
Final report for the project Developing the Seminar for Postgraduate Students: A Cross-Discinplinary Approach (021/F03)
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2008-09-23)The seminar is the most common teaching format of the academy. It is an excellent opportunity for students to appropriate knowledge by entering a dialogue with the texts, the teachers and each other. However, we know that ... -
Fitness for Purpose: Achieved by "Rediscovering" the Subject Acoustics
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005)Today, teaching often means to offer the students an adjusted extract of the complete knowledge achieved during a long time period. Adjusted in regards to the student's priori knowledge, aims of the course etc. This might ... -
Five Gender-Inclusive Projects Revisited - A Follow-up Study of the Swedish Government s Initiative to Recruit More Women to Higher Education in Mathematics, Science, and Technology
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2001) -
Forskarhandledning i förändring en antologi ur doktoranders och forskarhandledares perspektiv
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2005) -
Förnyelse av medicinska grundutbildningar genom teknik- och mediastöd
(Rådet för högre utbildning, 2004-08-22)Slutrapport från Medcal, Rådets för högre utbildnings kommitté för kollaborativt och aktivt lärande inom medicin, odontologi och veterinärmedicin åren 1993-2003 -
From individual supervision to integrated education
(Myndigheten för nätverk och samarbete inom högre utbildning, 2004)