Show simple item record

dc.contributor.authorBergquist, Katarina
dc.contributor.authorÅgärd, Sara
dc.date.accessioned2008-01-24T10:28:19Z
dc.date.available2008-01-24T10:28:19Z
dc.date.issued2008-01-24T10:28:19Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/9451
dc.description.abstractSammanfattning. Studiens syfte var att undersöka vad chefer och handledare uppfattar vara de verksamma processerna i chefshandledning. Ytterligare ett syfte var att ge en deskriptiv bild av chefshandledning och dess upplevda effekter. I studien deltog 70 chefer och 13 handledare i privat eller offentlig sektor. Studien var en tvärsnittsstudie med data insamlat via två enkäter. Effektiva processer i handledningen var enligt statistiska analyser huruvida handledaren lyckades visa på nya perspektiv samt ge möjlighet att diskutera tankar och idéer. Effektivt var även ett förtroende för handledaren och att chefen kände sig trygg att delge känslig information. Handledarna uppgav att viktigast för effektiv handledning var ett ömsesidigt förtroende.en
dc.language.isosween
dc.subjectLedarskapen
dc.subjectmotivationen
dc.subjectlärandeen
dc.subjectchefshandledningen
dc.titleLedarutveckling för organisationenen
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokD
dc.contributor.departmentGöteborg University/Programmet för personal- och arbetslivsfrågoreng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Programmet för personal- och arbetslivsfrågorswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record