Browsing Research Report by Author "Adolfsson, Petra"
Now showing items 1-7 of 7
-
The Evolution of Swedish Pharmacies and Recent Reforms
Lindberg, Kajsa; Adolfsson, Petra (2007-12-19) -
GPMS Proceedings 2009, Del 1
Adolfsson, Petra; Solli, Rolf (Gothenburg Research Institute, 2010)Detta proceedings innehåller bidrag som presenterades vid konferensen GPMS, Göteborg Public Management Seminar, i november 2009. GPMS genomfördes i anslutning till Kvalitetsmässan i Göteborg och syftet med GPMS är att skapa ... -
GPMS Proceedings 2009, Del 2
Adolfsson, Petra; Solli, Rolf (Gothenburg Research Institute, 2010)Detta proceedings innehåller bidrag som presenterades vid konferensen GPMS, Göteborg Public Management Seminar, i november 2009. GPMS genomfördes i anslutning till Kvalitetsmässan i Göteborg och syftet med GPMS är att skapa ... -
GPMS Proceedings 2011
Adolfsson, Petra (2012-07-03)Denna artikel presenterar resultat från en undersökning av prekvalificering i arkitekttävlingar. Avsikten är att utveckla kunskap om hur arrangörer utser arkitektkontor/team till inbjudna tävlingar. Prekvalificering är ett ... -
I förändringens tid - vardagsberättelser från Försvarsmakten
Adolfsson, Petra; Diedrich, Andreas; Lavén, Fredrik; Walter, Lars (Gothenburg Research Institute, 2012-12)Inom ramen för forskningsprojektet Personalförsörjning och validering inom Försvarsmakten vid GRI (Gothenburg Research Institute, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet) presenteras i denna rapport en sammanställning ... -
Personalförsörjning och validering inom Försvarsmakten
Adolfsson, Petra; Diedrich, Andreas; Gillberg, Nanna; Lavén, Fredrik; Walter, Lars; Gothenburg Research Institute (Gothenburg Research Institute, 2015)Inom ramen för forskningsprojektet Personalförsörjning och validering inom Försvarsmakten vid GRI (Gothenburg Research Institute, Handelshögskolan vid Göteborgs universitet) har intervjuer gjorts med i huvudsak officerare ... -
Proud to Be Pride: A Discourse Analysis of the Presentation of Diversity on City Websites
Gillberg, Nanna; Adolfsson, Petra (Gothenburg Research Institute, 2014-03)City-branding strategies today often stress ideas and stereotypes of culture and creativity. As urban managers increasingly focus on establishing cities as brands to position them at home and abroad (Saez et al 2013), a ...