Search
Now showing items 1-3 of 3
Förskoleklassens läromedel i matematik – vad som används och hur
(2011)
Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad pedagoger i förskoleklass har för syn på läromedel i matematik
och vad de erbjuder barnen för variation av dessa läromedel.
Huvudfråga: Min huvudfråga är vilka läromedel som ...
Huvudräkning inom addition och subtraktion – en analys av ett läromedel i årskurs 1-3
(2014)
Forskning visar att svensk matematikundervisning i de allra flesta fall vilar på ett läromedel i form av en
matematikbok. Hur elever utvecklar sitt matematiska kunnande är således beroende av vad som behandlas i
denna bok. ...
Matematik i förskoleklass – ett antal sidor i en bok eller lustfylld lek?
(2011)
Sammanfattning
Det ämne som sägs vara mest beroende av lärobok är matematik, vilket kan ha både fördelar
och nackdelar. Vårt intresse låg i att ta reda på hur lärare uppfattar användning av
förlagsproducerat läromedel, ...