Search
Now showing items 1-3 of 3
Förskoleklassens läromedel i matematik – vad som används och hur
(2011)
Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad pedagoger i förskoleklass har för syn på läromedel i matematik
och vad de erbjuder barnen för variation av dessa läromedel.
Huvudfråga: Min huvudfråga är vilka läromedel som ...
Matematik i förskola och förskoleklass – En kvalitativ undersökning om förskollärares arbete med matematik
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstrakt
Institution Institution för pedagogik och didaktik
Författare Emma Eriksson och Maria Olin
Arbetets titel Matematik i förskola och förskoleklass – En kvalitativ undersökning om förskollärares arbete med ...
Matematik i förskoleklass – ett antal sidor i en bok eller lustfylld lek?
(2011)
Sammanfattning
Det ämne som sägs vara mest beroende av lärobok är matematik, vilket kan ha både fördelar
och nackdelar. Vårt intresse låg i att ta reda på hur lärare uppfattar användning av
förlagsproducerat läromedel, ...