Search
Now showing items 1-3 of 3
Barns lek och lärande
(2011)
Syftet med denna studie var att fördjupa mina kunskaper kring och undersöka lekens
möjligheter för barns lärande i förskolan. Mina frågeställningar i detta arbete var: På vilket
sätt bidrar leken till barns lärande i ...
En föränderlig miljö för motoriskt lärande – en kvalitativ studie av inomhusmiljöns utformning i förskolan
(2010)
Metod
Vi har genomfört 14 barnintervjuer och 5 pedagogintervjuer på två förskolor i två kommuner i Västsverige.
Genom observationer på de här förskolorna har vi sett verksamheten på nära håll och tagit del av hur rummen ...
Språkutveckling i förskolan En kvalitativ undersökning kring förskollärares arbetsmetoder och teorier
(2007)
Syfte:Vårt syfte var att undersöka olika förskollärares syn på deras metoder och
arbetssätt när det gäller barns språkutveckling samt vilka teorier deras
verksamhet bygger på. Vi ville jämföra förskollärarnas olika tankar ...