Search
Now showing items 1-4 of 4
En föränderlig miljö för motoriskt lärande – en kvalitativ studie av inomhusmiljöns utformning i förskolan
(2010)
Metod
Vi har genomfört 14 barnintervjuer och 5 pedagogintervjuer på två förskolor i två kommuner i Västsverige.
Genom observationer på de här förskolorna har vi sett verksamheten på nära håll och tagit del av hur rummen ...
”Är dom trygga är jag trygg” – En studie om föräldrars förväntningar på förskolan
(2010)
Syfte: Syftet med vår undersökning var att få inblick i föräldrars förväntningar på förskolan och jämföra detta
med personalens syn på förskolans uppdrag.
Frågeställningar:
Vad anser föräldrar och personal vara förskolans ...
Musik, ett lustfyllt verktyg i barns språkutveckling.
(2010)
Sammanfattning:
Examensarbetet handlar om hur pedagoger kan använda sig av musik som ett verktyg för barns språkutveckling.
Vi har även fått inblick i hur pedagoger använder sig av musiken som ett språkstimulerande medel ...
En intervjustudie – om pedagogers inställning till matematik och arbetsätt i förskolan
(2010)
Sammanfattning:
Syftet med min undersökning är att undersöka vilket förhållningssätt som pedagoger har till matematikinlärning i
förskolan. Dessutom vill jag ta reda på vilka arbetssätt pedagoger använder vid matematikinlärning ...