Search
Now showing items 1-3 of 3
Skolans mångtydiga grund: En intervjustudie om sju gymnasielärares uppfattningar gällande begreppet demokrati i läroplanen GY11
(2014)
Syftet med studien var att redogöra för hur sju lärare i Göteborgsområdet uppfattar formuleringar kring
begreppet demokrati i läroplanen för gymnasieskolan 2011 (GY11). Syftet motiverades mot bakgrund av att
läroplanen ...
”Ofta tror jag att det handlar om okunskap helt enkelt” en kvalitativ studie av åtta högstadielärares syn på islamofobi och arbetet med islamofobiska konflikter i skolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2014)
Abstract
Examensarbete inom Lärarprogrammet LP01
Titel: ”Ofta tror jag att det handlar om okunskap helt enkelt” - en kvalitativ studie av åtta högstadielärares syn på islamofobi och arbetet med islamofobiska ...
Datoranvändning i skolan – ur lärarnas synvinkel
(2014)
Sammanfattning
Studien är inriktad på datoranvändningen i skolan och hur undervisningen förändrats från lärarnas perspektiv.
Syftet är även att undersöka lärarnas inställning till datoranvändningen och hur de ser på sin ...