Search
Now showing items 1-4 of 4
Vem äger tiden? - En studie av läraryrkets kärna och gränser.
(2009)
Denna uppsats syfte är att undersöka lärares arbetssituation genom att besvara följande frågor: Vad är yrkets
kärna och var går yrkets gränser? Hypotesen som vi prövar är huruvida läraruppdraget har blivit allt för
omfattande.
En ...
En lärares interaktion med sina elever, som inte längre finns där
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2009)
Detta examensarbete är ett nedslag mitt i arbetet med ett konstprojekt som i enkla drag innebär att jag
filmar en lärares interaktion med sina elever och därefter i ett videoverk, med hjälp av en skådespelare
rekonstruerar ...
"En blick säger mer än tusen ord" En studie om icke-verbal kommunikation - ur lärarens perspektiv
(2009)
Sammanfattning:
Syfte, huvudfråga, metod och material, resultat, betydelse för läraryrket
När vi nu kommit till slutet på vår lärarutbildning kände vi att vi saknade djupare kunskaper kring den icke-
verbala kommunikationens ...
Värdering av praktisk kunskap: en undersökning om hur lärare i samråd med handledare bedömer elevers kunskap vid gymnasial arbetsplatsförlagd utbildning.
(2009)
Att bedöma elever är en stor och viktig del av lärarens yrke. När det gäller elever i arbetsplatsförlagd utbildning
är handledarens bedömning en viktig del i den totala bedömningen av elevens kunskap. Eftersom handledaren
ska ...