Search
Now showing items 1-10 of 83
Möte med lärare i teori och praktik – hur kunskapssyner gestaltas i klassrummet
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Titel: Möte med lärare i teori och praktik – hur kunskapssyner gestaltas i
klassrummet.
Författare: Jessika Arrhenius och Malin Åberg
Typ av arbete: Examensarbete 10 poäng
Antal sidor: 33
Handledare: Kerstin ...
När vi drabbas av en stor kris. En studie om den enskilde lärarens förutsättningar och förväntningarna på densamme vid en krissituation.
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Arbetets titel När vi drabbas av en stor kris. En studie om den enskilde
lärarens förutsättningar och de kollektiva förväntningarna
vid en krissituation.
Arbetets art Examensarbete i det allmänna utbildningsområdet ...
Elevers könsrollsföreställningar. En studie av könsrollsföreställningar i elevers texter
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Institution: Sociologiska institutionen, Göteborgs universitet
Författare: Rim Behnam Karlsson, Emma Bjarnegård och Monica Fallenius
Arbetets titel: Könsrollsföreställningar i elevtexter
Arbetets art: Examensarbete, ...
Barn som inte leker med andra barn.
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Arbetets art: Examensarbete 10 poäng, inom Lärarprogrammet, 140 poäng.
Titel: Barn som inte leker med andra barn
Rapport nr: HT05-2611-064
Antal sidor: 33
Författare: Annica Hurtig & Patricia Lipczynski Valfridsson
...
Alla blir vinnare! En intervjustudie med lärare om hur konflikter kan förebyggas med ett systemteoretiskt förhållningssätt i grundskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Titel: Alla blir vinnare! En intervjustudie med lärare om hur konflikter kan förebyggas med ett systemteoretiskt förhållningssätt i grundskolan
Författare: Lena Ahlin, Annika Ardefelt, Linda Sundström
Typ av ...
IT som kompenserande hjälpmedel för elever med dyslexi.
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Institution: Institutionen för pedagogik och didaktik
Författare: Anna Glans och Andreas Lindhardt
Titel: IT som kompenserande hjälpmedel för elever med dyslexi.
Syftet med detta examensarbete är att undersöka ...
Läs- och skrivsvårigheter. En intervjustudie om hur pedagoger bemöter elever i läs- och skrivprocessen.
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstrakt
Examensarbete, C-uppsats, vid institutionen för pedagogik och didaktik, Göteborgs universitet, rapportnummer HT05-2611-013
Författare: Sofia Andersson och Johanna Kindberg
Handledare: Susanne Johansson
Examinator: ...
Lärarens professionella utmaning -en studie om skam och utanförskap i samband med elevers läs- och skrivsvårigheter
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Titel Lärarens professionella utmaning -en studie om skam och
utanförskap i samband med elevers läs- och skrivsvårigheter
Arbetets art Examensarbete
Sidantal 33
Författare Linus Bredberg och Martin Glimström
Handledare ...
Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på barns lärande genom leken i förskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Arbetets art: Examensarbete, 10 poäng, Institutionen för pedagogik och
didaktik vid Göteborgs Universitet
Titel: Lek och lärande. En undersökning om pedagogers syn på
barns lärande genom leken i förskolan
Antal ...
Datorn och den tidiga läs- och skrivinlärningen. En kvalitativ litteratur- och samtalsstudie
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2005)
Abstract
Arbetets titel Datorn och den tidiga läs- och skrivinlärningen – en kvalitativ litteratur- och samtalsstudie
Arbetets art C-uppsats i det allmänna utbildningsområdet för lärarprogrammet.
Institution Sociologiska ...