Search
Now showing items 1-4 of 4
I förskolan skapar bild bildning
(2013)
Sammanfattning
Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur pedagoger arbetar med bildskapande aktiviteter där
syfte, mål och hur de planerar detta innehåll ingår i verksamheten. För att få en bredd på det
praktiskt pedagogiska ...
Barns delaktighet och inflytande. En kvalitativ studie om hur verksamma förskollärare säger sig arbeta med det demokratiska uppdraget i förskolan.
(2013)
Syftet med denna empiriska studie har varit att undersöka hur fem förskollärare säger sig arbeta med förskolans
demokratiska uppdrag i form av barns delaktighet, inflytande och allas lika värde i förhållande till ...
Anknytning i förskolan - en intervjustudie av fyra pedagogers uttryckta föreställningar om barns anknytning, utveckling, lärande och språk
(2013)
Sammanfattning:
Examensarbetets övergripande syfte var att synliggöra hur tillfrågade pedagoger arbetar med och resonerar kring
anknytning. Ett delsyfte var även att få kunskaper om hur pedagogerna arbetar för att skapa ...
Att stimulera flerspråkighet i förskolan - en studie om pedagogiskt arbete i en franskspråkig förskola
(2013)
Sammanfattning
Studiens syfte har varit att undersöka pedagogernas resonemang kring förutsättningar (dvs. föräldrarnas roll och
franskans plats i Sverige) för att utveckla flerspråkighet. Studien har också en praktisk ...