Search
Now showing items 1-3 of 3
Datoranvändning i skolan – ur lärarnas synvinkel
(2014)
Sammanfattning
Studien är inriktad på datoranvändningen i skolan och hur undervisningen förändrats från lärarnas perspektiv.
Syftet är även att undersöka lärarnas inställning till datoranvändningen och hur de ser på sin ...
IKT eller inte? En kvalitativ studie om vilka faktorer som är viktiga för några pedagoger i Göteborgs kommun vid implementering av IKT verktyg i skolverksamheten
(2011)
Sammanfattning:
Denna uppsats kommer att beskriva två modeller för faktorer som påverkar huruvida IKT-verktyg implementeras
i läranderelaterade aktiviteter eller inte. Syftet med uppsatsen har varit att undersöka huruvida ...
Lärare och lärarstudenters uppfattningar om sina IKT-kunskaper
(2014)
Sammanfattning:
Syftet med arbetet är att undersöka om lärare anser sig ha tillräcklig kunskap inom IKT för att integrera det i den
dagliga undervisningen. Utöver detta är syftet även att se om blivande lärare känner att ...