Search
Now showing items 1-4 of 4
IKT eller inte? En kvalitativ studie om vilka faktorer som är viktiga för några pedagoger i Göteborgs kommun vid implementering av IKT verktyg i skolverksamheten
(2011)
Sammanfattning:
Denna uppsats kommer att beskriva två modeller för faktorer som påverkar huruvida IKT-verktyg implementeras
i läranderelaterade aktiviteter eller inte. Syftet med uppsatsen har varit att undersöka huruvida ...
Lärare och lärarstudenters uppfattningar om sina IKT-kunskaper
(2014)
Sammanfattning:
Syftet med arbetet är att undersöka om lärare anser sig ha tillräcklig kunskap inom IKT för att integrera det i den
dagliga undervisningen. Utöver detta är syftet även att se om blivande lärare känner att ...
Med datorn som verktyg - en studie om IKT-användning i förskoleklassens vardag.
(2012)
Sammanfattning
Det övergripande syftet med denna studie är att se hur IKT och digitala verktyg används som
artefakter i förskoleklassens vardagliga verksamhet. Centrala frågor har varit att få en inblick i
hur datorn används ...
Lärare om IKT
(2012)
Syftet med denna undersökning är att undersöka hur datorn och andra tekniska hjälpmedel används i
grundskolan av några lärare och till vilken grad. Jag utgår från att datorn är det mest centrala verktyget inom IKT
och ...