Search
Now showing items 1-3 of 3
Matematik i utomhusmiljön – en studie om pedagogers syn på utomhuspedagogik och artefakter i utomhusmiljön
(2012)
Sammanfattning
Vårt syfte är att undersöka hur pedagogerna anser att artefakter i utomhusmiljön kan användas för elevers
lärande i matematikundervisningen. Med hjälp av en kvalitativ intervjustudie med matematiklärare ...
Utomhusmatematik - en fallstudie om pedagogers förhållningsätt
(2011)
Sammanfattning:
Syfte:
Syftet med vår studie är att ta reda på hur 7 stycken pedagoger förhåller sig till utomhusmatematik och
deras inställning till den.
Metod och material:
Metoden vi har valt är en kvalitativ metod ...
Utomhuspedagogik i en förskoleklass - En fallstudie om utomhuspedagogik, matematik och samspel ur ett sociokulturellt perspektiv
(2014)
Vi har besökt en förskoleklass för att få kunskap om hur lärare kan arbeta med ett utomhuspedagogiskt arbetssätt
med ämnet matematik, utifrån ett samspelsperspektiv på lärande. De två metoder som vi använt oss av ...