Search
Now showing items 1-5 of 5
Bland mappar och bloggar
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2009)
Titel: Bland mappar och bloggar- En undersökning av verktyg för synliggörandet av
lärandeprocesser inom bildämnet
Författare: Carola Jonsson och Anders Puke
Termin och år: VT- 08
Kursansvarig institution: Sociologiska ...
Tankevända
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2009)
Titel: Tankevända - En kvalitativ undersökning av estetiska läroprocessers
möjligheter
Författare: Karin Jeppsson, Johan Leijonflycht
Termin och år: VT 2008
Kursansvarig institution: HDK
Handledare: Tarja Häikiö
Ex ...
Barnsyn, kunskap, lärande och tematiskt arbetssätt. En jämförande analys av Lpo 94, Reggio Emilia-, Freinet- och Bifrostpedagogik.
(2009)
Syfte och forskningsfrågor
Vårt övergripande syfte med studien är dels att beskriva och analyser på vilket sätt Reggio Emilia,
Freinetrörelsen samt Bifrost formulerar sig om barnsyn, kunskapssyn och lärande samt tematiskt
arbete ...
Musik - ett didaktiskt redskap för barns lärande och utveckling? En undersökning om pedagogers inställning till att arbeta med musik i förskolan.
(2009)
Sammanfattning: Denna undersökning tar reda på hur
pedagoger i de kommunala förskolorna i Göteborg ser på och har för
inställning till musik. Syftet är också att ta reda på vilken betydelse
pedagogerna anser att musiken ...
Vad är det som är så svårt med skapande?
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2009)
Titel: Vad är det som är så svårt med skapande? – En studie om
problematiken med skapande verksamhet
Arbetets art: Examensarbete, LAU370 - 15hp
Författare: Christopher Fogelmark Törnbäck & Johan Olsson
Termin och år: ...