Search
Now showing items 1-6 of 6
Dokumentation av matematik på förskolan en studie om pedagogers erfarenheter
(2008)
Sammanfattning
Vår studies syfte är att ta reda på pedagogers erfarenhet av dokumentation och dess stödjande roll för utveckling
av verksamheten kring matematik i förskolan.
Våra huvudfrågor har under arbetets gång varit: ...
Temaarbete i förskolan – en kvalitativ jämförelse mellan Reggio Emilia-förskolor och traditionella förskolor
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2006)
Arbetets titel: Temaarbete i förskolan – en kvalitativ jämförelse mellan Reggio
Emilia-förskolor och traditionella förskolor
Arbetets art: Examensarbete inom det allmänna utbildningsområdet för
lärarutbildningen vid ...
Utomhuspedagogisk lärmiljö i förskola.
(2012)
Sammanfattning:
I denna uppsats undersöks pedagogers attityder till utomhuspedagogik. I förskolan har man
idag många möjligheter att använda utomhuspedagogik i utomhusmiljön. Problemet är att
pedagogerna väljer att använda ...
Pedagogers erfarenheter av föräldrasamverkan. En empirisk studie av förskolor i mångkulturella stadsdelar
(2007)
Syfte: Vårt syfte är att undersöka hur pedagoger inom förskolan ser på samverkan med föräldrar. Det står i
läroplanen, Lpfö98, att förskolan ska arbeta i ett nära och förtroendefullt samarbete med hemmet. Det står dock
inte ...
Pedagogernas förhållningssätt till matematiken- En studie om matematik i förskolan År: februari 2012
(2012)
Denna studie har som syfte att studera vilket förhållningssätt pedagoger har i synliggörandet
av matematik för barn i förskolan. Studien innehåller observationer av pedagoger i en
förskola. Den metod som jag använt för att ...
”Det här med att leka, det är faktiskt väldigt mycket du ska kunna då.” Vad begreppet lek innebär för pedagoger och hur de arbetar med barns lek i förskolan
(Göteborgs universitet. Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, 2014)
Abstract
Examensarbete inom lärarutbildningen
Titel: Det här med att leka, det är faktiskt väldigt mycket du ska kunna då – Vad begreppet lek innebär för pedagoger och hur de arbetar med barns lek i förskolan
Författare: ...